Nail-art tutorial: Arizona Green Tea!

Jeah deze week komen er weer gewoon artikelen online! Ik heb het de laatste tijd weer druk met school en daarom heb ik nu ook weer minder tijd voor mijn blog. Maar vandaag heb ik weer een nail-art tutorial voor jullie. Ik heb al een hele tijd geen nail-art tutorials meer gemaakt omdat ik daar ook niet echt tijd voor heb, maar ik heb nu eindelijk weer een nail-art tutorial voor jullie!

Jullie hebben Arizona green tea vast al wel eens ergens voorbij zien komen.Terwijl ik bezig was met mijn linkerhand bedacht ik me dat ik nu eigenlijk ook zelf zo’n flesje wilde kopen. Dus ik ben toen ik klaar was met mijn linkerhand snel naar de Albert Heijn XL geraced om een flesje te halen, en omdat ik het blikje ook leuk vond heb ik die ook maar meegenomen, bij elkaar kostte het maar €1,69. Toen ik thuis kwam ben ik verder gegaan met mijn rechter hand.  Eigenlijk is dit gewoon een soort ijsthee. Ik vind het zelf niet zo lekker maar ik ben wel helemaal verliefd op de verpakking. Daarom een nail-art geïnspireerd op de verpakking van Arizona Green Tea!

Wat heb je nodig:

– Een zwarte striper, Oriflame
– Een kleine dottingtool, Essence
– Een dottingtool met een klein puntje
– Een mint kleurige nagellak, Gos 597 Miss Minty
– Een fel roze nagellak, O.P.I. That’s Hot Pink!
– Een top- & basecoat, Oriflame

Als eerste breng je een basecoat aan om je natuurlijke nagels te beschermen en hierover breng je de basiskleur aan. Probeer een mint kleur te vinden of een hele lichte kleur groen die mooi bij de verpakking past.

Nu ga je beginnen met de takken van de bloesemboom. Begin aan de rand van je nagel. Maak de stam/tak hier iets dikker en maak de tak naar het einde toe steeds iets dunner, net zoals in het echt. Het is het makkelijkste als je eerst op iedere nagel de takken maakt en hierna op alle nagels tegelijk de bloesem zelf maakt.

Wat ik handig vind, is om eerst even een soort ‘schets’ te maken van de bloesem op de takken. Zodat je ongeveer weet wat je op je nagels moet doen. Ik probeer dit gewoon even op een klein papiertje. Hier doe ik ook de losse druppels nagellak op waar ik vervolgens mijn dottingtool in doe. Je kan hiervoor ook een plastig zakje, een plastic bordje, aluminium folie of bijvoorbeeld een oude cd voor gebruiken.

Hierna breng je de bloesem zelf aan. Je gebruikt hiervoor een kleine dottingtool. Probeer drie kleine stipjes bij elkaar te zetten als een bloem. Doe dit aan het einde van takjes. Breng hierna voorzichtig hele kleine zwarte stipjes aan in het midden van de bloempjes. Op de verpakking zie je goed wat deze zwarte stipjes voor moeten stellen.

Ik heb een fles en een blikje gekocht en op het blikje staan rechts bovenin ook nog kleine Japanse tekens. Ik weet niet 100% zeker of het Japanse tekens zijn, het zou ook Chinees kunnen zijn :p. Ik heb geprobeerd om dit ook zo goed mogelijk na te maken. Ik had eigenlijk iets te weinig ruimte, vooral om mijn middelvinger maar het is toch redelijk gelukt. Op de rest van mijn nagels op mijn linker hand heb ik gewoon weer bloesem takjes gedaan.

Nu nog een laagje topcoat erover en je bent klaar! De nail-art is niet zo moeilijk als het lijkt, maar het is wel veel werk omdat je veel stipjes en streepjes moet zetten.

Ik hoop dat jullie dit weer een leuke nail-art vonden!

9 gedachtes over “Nail-art tutorial: Arizona Green Tea!

Geef een reactie

