Hoe blijft je make-up mooi bij regen & wind?

Vandaag een artikeltje wat denk ik wel toepasselijk is bij het Nederlandse weer. Want het is herfst. De dagen duren korter, het wordt steeds iets kouder en wat veel mensen erg vervelend vinden aan de herfst: het regent en waait erg vaak! In slaap vallen met het geluid van de regen is misschien wel fijn en gezellig, maar ik ben meestal toch niet zo vrolijk als ik ook weer wakker word met dat tikkende geluid van de regen, want fietsen door de regen vind ik meestal niet zo leuk. Daarom vandaag een paar ‘tips’ om zonder uitgelopen make-up op school aan te komen.

Zelf heb ik niet zo’n probleem met regen, natuurlijk kom ik ook doorweekt aan op school maar regen kan ook gezellig zijn! Misschien niet als je er doorheen moet fietsen, maar wel als je gewoon binnen zit. Sowieso vind ik het juist fijn dat het weer kouder word, ik hou meer van de winter dan van de zomer! Maar goed, omdat de meeste van jullie en ik zelf ook het niet zo fijn vinden om doorweekt op school aan te komen hier wat tips.

– Waterproofmake-up
Eigenlijk een hele logische tip. Gebruik een waterproof mascara, dit scheelt gelijk erg veel. Het is altijd handig om een waterproofmascara te hebben naast een normale mascara. Stop de waterproofmascara bijvoorbeeld in je tas zodat je overal je mascara even bij kan werken. Want je weet in Nederland maar nooit wanneer het opeens gaat regenen.

– Wattenstaafjes
Wattenstaafjes zijn echt redders in nood als het gaat om uitgelopen mascara, want jullie kennen vast allemaal wel de ‘panda-look’ die je hebt als je mascara is uitgelopen. Voordat je naar school gaat stop je even snel twee wattenstaafjes in je tas en als je op school komt kan je met dit wattenstaafje je uitgelopen mascara weg vegen. Je kan eventueel ook een flesje make-up remover meenemen als het met water niet lukt.

– Maak een knot in je haar
Een knot is een handig kapsel voor als het waait en regent. Met los haar fietsen is niet echt handig, in wind en regen niet. Met een knot zit je haar gewoon vast en gaat het ook minder pluizen door de regen. Ook kan je een knot makkelijk overnieuw maken. En je hebt waarschijnlijk ook mooie krullen/slag in je haar als je op school een knot in je natte haar maakt.

– Doe geen vloeibare eyeliner op
Of doe het pas op school op, ik heb gemerkt dat dit bij mij heel snel uitloopt! Dit kan eraan liggen dat mijn vloeibare eyeliner van essence is, maar misschien heb je hier ook last van bij andere merken.

– Neem een borstel mee naar school
Je kan bij winkels als de Action van die kleine ronde inklapborsteltjes kopen met een spiegel. Dit is sowieso handig om bij te hebben, maar natuurlijk helemaal als het regent!

– Neem poeder mee
Je gezicht glimt meestal na de regen, het is een beetje lastig om heel je make-up (bv. foundation & concealer) overnieuw te doen, maar je gezicht even bij poederen is handig en kan heel snel!

– Zonnebril
En als je helemaal wanhopig bent, kan je natuurlijk altijd nog een zonnebril opzetten zodat je oogmake-up niet uitloopt. Maar ik zou denk ik toch een beetje raar staan te kijken als ik in de regen iemand met een zonnebril zie fietsen!

– Plastic tasje
Ook nog een handige tip, die niet met make-up te maken heeft. Zorg dat er in je kluisje een plastic tasje ligt. Dit kan je over je zadel doen, zodat je broek niet nat word. Ik gebruik ook altijd een plastic zakje om mijn boeken te beschermen omdat mijn tas nooit dicht past door al mijn boeken. Door het tasje worden ze niet nat!

– Hang je jas op aan de kapstok
Je kan je jas natuurlijk in je kluisje proppen, maar echt handig is dit niet want als je hem er aan het einde van de dag uithaalt, is hij  nog steeds nat. De meeste scholen hebben vaak ook kapstokken, hang hier voor een keer je jas aan op als het regent. Zodat hij in ieder geval kan opdrogen!

Dit zijn een paar simpele tips, ik hoop dat jullie er wat aan hebben!

Geef een reactie

