Review: Essie Turquoise & Caicos

Vandaag weer een review, dit keer weer een nagellak van Essie. Turqouise & Caicos is de naam van deze nagellak. Zoals de naam al zegt een turquoise achtige kleur. Ik hou heel erg van dit soort kleurtjes. Ik twijfelde erg lang tussen twee verschillende kleuren maar uiteindelijjk heb ik toch voor dit kleurtje gekozen.

Zoals bij alle Essie nagellakjes is het een doorzichtig flesje, met een witte dop en de naam van de nagellak. Persoonlijk vind ik dit erg mooi en chique staan, ook in combinatie met de witte dop. Op de bovenkant van de dop staat de naam van het nagellakje.

Als eerste heb ik een lakje aangebracht, en wat ik al vreesde was ook zo: dit is een soort ‘sheer’ lakje. Een vrij doorzichtige nagellak. Ik denk niet dat dit de bedoeling is, aangezien ik dit zelf niet zo mooi vind bij blauwe nagellak.

Bij een tweede laagje dekte de nagellak gelukkig al veel beter, maar toch zag ik op sommige nagels nog een beetje wit van het bovenste randje door de nagellak heen. Op sommige nagels heb ik dus zelfs nog een derde laag aangebracht. De dekking van deze nagellak is in vergelijking met de andere Essie nagellakjes dus iets minder goed.

Op deze foto zie je goed dat de nagellak nog een beetje het witte randje door laat. Dit vind ik zelf niet mooi. Maar bij een derde laag zag je dit gelukkig niet meer.

De substantie van de nagellak vind ik dus iets te ‘waterig’ niet zoals de andere Essie nagellakjes. Ik denk dat dit de bedoeling is maar bij een turqouise nagellak vind ik dat niet mooi. Toch ben ik wel positief over deze nagellak want net zoals ik gewend ben van Essie nagellak, droogt ook deze nagellak erg snel en mooi op.

Wat ik ook altijd heel erg fijn vind bij Essie nagellak, is dat deze nagellak bij mij minstens vier dagen goed blijft zitten zonder te chippen! Natuurlijk verschilt dit ook per persoon omdat de een slappere nagels heeft dan de ander, maar ik zelf heb niet echt sterke nagels waardoor nagellak al snel chipt. Maar bij Essie nagellak blijft het er altijd minstens vier dagen en soms zelfs langer op zitten!

Deze nagellak dekt dus iets minder goed, maar droogt snel en blijft erg goed en lang zitten! Ik ben tevreden over deze nagellak en ook de kleur vind ik erg mooi.

Essie Turquoise & Caicos: Te koop bij o.a. Etos voor €10,16

Een gedachte over “Review: Essie Turquoise & Caicos

Geef een reactie

