Lifestyle: Creativiteit, tijd & inspiratie

Naar aanleiding van dit artikel op froot.nl: http://www.froot.nl/posttype/froot/hoe-creativiteit-wordt-beinvloed-door-tijd begon ik een beetje te denken. Om het artikel van vandaag echt te begrijpen, zou ik toch eerst even het filmpje kijken dan wordt het waarschijnlijk iets duidelijker.

Eerst dacht ik dat het in het filmpje ging over hoe minder tijd: hoe minder creativiteit. Maar uiteindelijk kwam ik erachter dat het niet om de tijd ging maar om de vrijheid die de kinderen kregen om de tekening te maken. Maar toch denk ik dat de tijd ook invloed heeft op creativiteit. Want als je weinig tijd hebt om bijvoorbeeld te tekenen, heb je toch ook minder vrijheid?

Zoals jullie misschien wel weten heb ik tegenwoordig steeds weinig tijd om aan mijn blog te werken. Dit vind ik zelf erg vervelend, maar mijn blog is niet het enige waar ik minder tijd voor heb. Zo heb ik bijvoorbeeld ook minder tijd om iedere week naar dansen te gaan, om aan mijn notebook te werken, om dingen in mijn kamer te veranderen, om te DIY’en, om foto’s te maken en ga zo maar door. Ik heb er minder tijd voor maar ik merk ook dat ik doordat ik minder tijd heb ook minder inspiratie heb. Toen ik bijvoorbeeld terug kwam van vakantie in de zomervakantie zat ik helemaal vol met allerlei ideeën. Ik denk dat dit komt omdat ik op vakantie alle tijd had om gewoon andere dingen te doen dan school en werken.

Ik denk dus dat tijd zeker invloed heeft op creativiteit. Maar toch merk ik ook dat ik de tijd die ik over heb ook nuttiger besteed. Als ik nu bijvoorbeeld ineens een idee heb, schrijf ik het op in een notitieboekje zodat ik het later nog terug kan lezen. Hierdoor kan ik het later als ik wél tijd heb uit voeren.

Gelukkig heb ik meestal genoeg inspiratie om dingen te verzinnen, bijvoorbeeld voor mijn blog of gewoon om iets te diy’en bijvoorbeeld. En als ik een keer geen inspiratie heb kijk ik gewoon even rond op internet, bijvoorbeeld tumblr en weheartit. Of ik kijk in tijdschriften, op andere blogs of gewoon in mijn eigen kamer. Er is altijd wel iets waarover ik kan schrijven voor mijn blog. En als ik niet zo veel tijd heb om foto’s te maken & te bewerken schrijf ik zo iets als je nu leest. Een soort column. Ik ben trouwens van plan om af en toe een soort van column te schrijven. Ik heb nog nooit echt columns geschreven maar ik vind het altijd leuk om te lezen en het lijkt me ook leuk om te schrijven. Als jullie nog ideetjes hebben voor columns of andere artikelen laat het me dan weten, ik vind het altijd erg leuk om requests te krijgen!

Liefs Jasmijn

Een gedachte over “Lifestyle: Creativiteit, tijd & inspiratie

Geef een reactie

