Haartutorial: Vissengraatknot

Vissengraatvlechten, i love it! Ik vind een normale vissengraatvlecht mooi die gewoon over je schouder hangt, maar er zijn nog veel meer dingen te doen met vissengraatvlechten. Vandaag laat ik jullie een simpele maar leuke haarstyle zien

De haarstijl die ik jullie vandaag laat zien is een knot gecombineerd met vissengraatvlechten aan de zijkant. Deze look is bijvoorbeeld geschikt om naar school te dragen, want hij is ook simpel om te maken!

Als eerste deze prachtige foto. Zo begin je. Als eerste verdeel je je haar in drie plukken. De voorste twee plukken haar, die zometeen de vissengraatvlechten worden moeten dunner zijn dan de middelste pluk haar. Van de middelste pluk haar maak je een staart.

Ja ja het is me dan eindelijk ook in mijn eigen haar gelukt: de donut knot! Hij ziet er in mijn haar misschien ietsje anders uit dan bij korter haar maar mijn haar is gewoon echt te lang en te dik voor een donut knot :( Maak dus in de staart een lage donut knot. De voorste twee plukken laat je nog los hangen.

Nu maak je in de voorste twee plukken haar een vissengraatvlecht. Ik vond het mooi om het eerste deel in te vlechten en daarna vanaf ongeveer mijn oor gewoon normaal normaal door te vlechten. Dit doe je aan allebei de kanten. Ik heb de vlechtjes nog een beetje uit elkaar getrokken zodat ze iets rommeliger werden. Hierna draai je ze onderlangs de knot. Let aan het begin van het vlechten op dat je niet recht naar beneden vlecht. Vlecht een beetje in de richting van je hoofd zodat je geen rare bobbel krijgt als je hem langs je hoofd legt. In dit filmpje leg ik uit hoe je de basistechniek van de vissengraatvlecht doet.

Hierna zet je de vlechtjes met schuifspeldjes vast. Op deze foto zie je ook goed dat mijn donut knot niet helemaal is zoals hij hoort te zijn. Ik heb rondom mijn knot nog een dikke rand met ‘los’ haar zitten omdat dit er niet meer bij pasten in de donut knot.

En dat is het eigenlijk al, nu ben je klaar met deze haarstijl! Heel erg simpel dus! Je kan dit ook doen met een normale of dutch braid vlecht!

Ik hoop dat jullie dit een leuke haartutorial vonden, als jullie nog ideetjes hebben voor haartutorials of een haarstijl hebben die jullie zelf graag willen zien, dan kan je een plaatje met de haarstijl die jij graag wilt zien op sturen naar: jasmijnbeauty@hotmail.com. Hier kan je ook vragen stellen!

Geef een reactie

