Review: Maybelline Dream Fresh BB Cream

Jullie kennen vast allemaal het fenomeen BB cream wel. Op veel blogs hebben jullie vast ook al verschillende dingen over BB creams gelezen. Veel verschillende merken hebben een BB cream. BB in staat voor blemish balm. Het is eigenlijk een soort dagcrème met pigmentatie. BB creams zijn overgewaaid vanuit het Azie, waar BB creams heel erg populair zijn. Vandaag heb ik voor jullie een review van de BB cream van Maybelline.

Ik was erg benieuwd naar de BB cream van Maybelline. Hiervoor heb ik nog nooit een andere BB cream getest maar ik weet wel waar een goede BB cream aan moet voldoen. De BB cream van Maybelline zegt het volgende te doen:

1. Zorgt voor een natuurlijk glans
2. Komt overeen met de tint van je huid
3. Heeft SPF30 UV bescherming
4. Hydrateert de huid de hele dag
5. Vervaagt imperfecties
6. Is olie vrij
7. Egaliseert de huid
8. Voelt fris aan

Ook staat er dat  de BB cream kan worden gebruikt met of zonder een moisturizer (vocht in brengende crème). Wat anders is aan deze BB cream in vergelijking met andere BB creams is dat deze cream een water-gel basis heeft. Hij is dus zonder olie-achtige stoffen gemaakt.

Zo ziet de BB cream er geswatcht uit op mijn hand. Op het eerste gezicht een goede pigmentatie.

Hierboven zie je hoe de BB cream eruit ziet op mijn huid. Links is zonder BB cream en rechts is met BB cream. Zoals je ziet zorg de BB cream inderdaad voor een mooie glans van de huid. Ook egaliseert hij de huid mooi. Op de linker foto zie je bijvoorbeeld dat mijn wangen wat roder zijn dan de rest van mijn huid, op de rechter foto is dit mooi egaal. Deze BB cream voelt erg fijn aan, je kan voelen dat hij de huid echt hydrateerd. Maar toch is de pigmentatie niet zo heftig, het is dus meer een getinte dagcrème. Dit komt ook doordat deze BB cream op basis van water en gel is gemaakt. Verder voelt deze BB cream wel ‘fris’ aan en zorg hij voor een mooie egale huid.

Als je een goede dekkende BB cream zoekt, is dit denk ik geen goede keuze. Toch ben ik wel positief over deze BB cream. Voor mij dekt deze BB cream genoeg en zorgt ervoor dat mijn huid er egaal uit ziet. En ook werkt hij als een soort dagcrème, dat vind ik erg fijn. De kleur is ook goed voor mijn huid, er zijn drie kleuren: Universeel, Light & Medium.

Ik ben in ieder geval blij met deze BB cream!
Maybelline Dream Fresh BB Cream: €9,99 voor 30 ml.

5 gedachtes over “Review: Maybelline Dream Fresh BB Cream

Geef een reactie

