DIY Vintage / Brocante flesje

Vandaag weer een DIY, het is een DIY die eigenlijk een beetje lijkt op de DIY van de lamp maar dan op een flesje.

Deze DIY doe je dus eigenlijk bijna hetzelfde als de DIY van de lamp die ik jullie een paar artikelen terug liet zien. Je kan dus nog veel meer met deze kleedjes doen! Ik hoop dat jullie deze DIY ook weer leuk vinden!

Wat heb je nodig:
– Glazen flesje of pot
– Kwast
– Kleine kanten kleedjes
– Textielverharder

Voor deze DIY heb ik kanten kleedjes gebruikt die uit kleinere rondjes bestond. Omdat mijn flesje maar erg klein was had ik ook kleine kleedjes nodig. Als je een grotere pot hebt kan je ook grotere kleedjes gebruiken.

Omdat ik kleine kleedjes nodig had heb ik de rondjes van elkaar los geknipt.

Bij deze stap heb je de textiel verharder weer nodig en de kwast. Leg voor de zekerheid ook een krant eronder, voor het geval er iets valt.

Bij deze DIY is het flesje eigenlijk de strandbal van de tutorial met de lamp. Smeer een stukje van het flesje in met textiel verharder. Kijk van te voren wel eerst even hoe je de kleedjes precies op het flesje wil en kijk of je er genoeg hebt.

Nu leg je het kleedje erop en druk je het voorzichtig een beetje aan. Nu breng je ook weer een beetje textiel verharder over het kleedje aan zodat het kleedje ook weer hard word. De lijm is nu nog wit maar word later weer transparant.

Omdat ik nog een klein stukje moest bedekken heb ik de rest van het kleedje om de rand van het flesje heen gevouwen. Let wel op het flesje staat hierdoor een klein beetje scheef, tenzij je dit aan allebei de kanten doet. Nu moet je het weer laten drogen, hiervoor heb ik het flesje op z’n kop gezet zodat het kleedje aan de onderkant niet aan de krant vast plakte. Laat het flesje weer een dag drogen. Het flesje hoeft minder lang te drogen als de lamp omdat de kleedjes op het flesje blijven en dus een harde ondergrond hebben, bij de lamp moest je de strandbal nog weghalen.

Nu heb je een flesje met kleine kanten kleedjes! Als je een grote pot hebt gebruikt kan je er bijvoorbeeld een waxine lichtje in doen of een kaarsje. Dit flesje was daar iets te smal voor. Je kan eventueel nog een strookje kant om de half van het flesje doen.

Ik heb deze gedroogde bloemen er even in gedaan en ik vond het nog best leuk staan! Ik denk dat ik deze DIY ook nog op een grotere pot ga doen zodat ik er waxinelichtjes in kan doen. Het is natuurlijk ook leuk om een paar kleine bloemetjes in het flesje te doen.

En dit is nog een DIY die je met textielverharder en kleedjes kan maken! Ik hoop dat jullie dit weer een leuke DIY vonden!

3 gedachtes over “DIY Vintage / Brocante flesje

Geef een reactie

