Hartjes letterbak

Als jullie mijn blog volgen weten jullie misschien al dat ik een hartjes letterbak heb. In mijn roomtour kon je hem ook al zien hangen en in eerdere foto’s zag je hem ook al af en toe voorbij komen. Ik heb hem pas opnieuw ingericht en vandaag laat ik jullie zien wat ik er allemaal in heb staan.

Ik hou heel erg van oude brocante spulletjes en die kom je dan ook veel tegen in mijn kamer. Een letterbak is de perfecte plaats om al deze kleine spulletjes bij elkaar te zetten. Ik heb deze letterbak bij de leenbakker gekocht, in een ander artikel staat precies waar ik hem heb gekocht en hoe duur hij was. Ook staat daarin hoe ik het kant in de vakjes heb gedaan. Klik op deze link om naar dit artikel te gaan. Ik heb ook een echte oude rechthoekige letterbak, hier zal ik binnenkort wat foto’s van online zetten. Maar vandaag ga ik jullie deze letterbak laten zien!

Dit is mijn hele letterbak vanaf een afstandje. Hij hangt boven mijn bureau.

In het eerste vakje wat ik jullie laat zien heb ik op de achtergrond een stukje kant. In dit vakje heb ik dit paarse flesje gezet. Dit flesje heb ik van mijn moeder gekregen. Voor mijn verjaardag heb ik ook een gesuikerde roos gekregen, toen hij bijna dood ging heb ik hem laten drogen en nu heb ik hem naast het flesje gelegd.

Pas was er een brocante/antiek markt in Veere en hier heb ik dit fotolijstje gekocht. Het plaatje wat er al in zat vond ik wel leuk dus ik heb het gewoon erin gelaten. Daarnaast ligt een hartje van zeep. Deze komt van de action en was geloof ik rond de €1,00. Op het hartje zitten kleine roosjes. Hieronder heb ik nog steeds een gedroogde hortenzia.

Omdat deze letterbak de vorm van een hartje heeft wist ik niet zo goed wat ik in de onderste twee vakjes moest doen omdat deze allebei schuin lopen. In het rechter vakje heb ik twee zeepjes gezet en in het linker vakje heb ik gedaan wat je op de foto ziet. Van mijn tante kreeg ik voor mijn verjaardag allerlei brocante spulletjes en deze ‘onderzettertjes’ en kaartjes zaten er ook bij. Op het kaartje heb ik een quote geschreven.

In het bovenste en breedste vakje heb ik een kaartje met ballerina’s een stenen vogeltje en dit beeldje neer gezet. Dit beeldje heb ik al erg lang en ik ben er ook heel blij mee. Ze zijn op rommelmarkten vaak wel te vinden maar ze zijn best duur. Ik heb dit beeldje en nog zo’n beeldje maar dan met een roze jurkje.

En dan als laatste dit vakje. Hierin heb ik een kaartje met een meisje gezet, deze heb ik ook in Veere gekocht voor €1,00. Ervoor liggen kleine deur knopjes, deze heb ik ook in Veere gekocht voor €2,50 per stuk.
De andere vakjes in mijn letterbak zijn hetzelfde gebleven. Ik vind het altijd erg leuk om het opnieuw in te richten en andere letterbakken te zien.

Wat vinden jullie van een letterbak?

Een gedachte over “Hartjes letterbak

Geef een reactie

