Favoriete Sieraden

Ik hou van sieraden. Ik heb er ook aardig wat maar ik heb zeker wat favorieten. Vandaag laat ik jullie mijn favoriete sieraden zien. Ik weet niet meer van alle sieraden waar ik ze heb gekocht en hoe duur ze waren, maar van sommige weet ik nog wel waar ik ze gekocht heb. Ik laat jullie allerlei verschillende sieraden zien, armbanden, kettingen, ringen en oorbellen.

Als eerste dit setje. Al deze sieraden hebben een Zeeuwse knoop. Ik woon zelf in Zeeland en Zeeuwse knoppen zijn een belangrijk onderdeel van de klederdracht van vroeger. Eigenlijk heet het ook geen Zeeuwse knoop maar knop. Als sieraad werd dit vroeger gebruikt als symbool voor trots. Tegenwoordig zie je de Zeeuwse knop heel veel als sieraad en in allerlei andere dingen, zo heb je bijvoorbeeld ook bakblikken in de vorm van een Zeeuwse knop! Zelf heb ik dus ook een paar sieraden met een Zeeuwse knop. Voor kerst kreeg ik deze twee armbandjes met een Zeeuwse knop eraan. De oorbellen heb ik gekocht bij een winkeltje in Middelburg. Dit ringetje heb ik gekregen voor mijn verjaardag van mijn opa en oma. Het is een echt zilveren ringetje, net als de hanger aan het armbandje.

Vaak heb ik gewoon een paar simpele parel armbandjes om, dit vind ik altijd wel leuk staan. Vooral als er verschillende bedeltjes aan zitten. Ook heb ik deze ketting ooit bij Six gekocht. Dit ringetje is ook zeker een favoriet. Deze ring heb ik in Engeland gekocht bij Topshop. Het is een schattig vogeltje wat rechtop staat als je de ring aan hebt.

Eigenlijk heb ik vooral zilveren sieraden, maar soms draag ik ook gouden sieraden. Deze ring heb ik al best lang en is van de H&M. Dit armbandje en de ketting heb ik gekregen van mijn zusje. Aan het armbandje zitten schattige uiltjes, aan het kettinkje zitten een spiegeltje, een kammetje en een ballet schoentje.

Deze oorbellen met de steen vind ik echt heel erg mooi, ik heb ze voor kerst gekregen van mijn tante. Ik heb alleen in mijn rechter oor een gaatje dat erg ver is uitgescheurd, het is dus niet zo slim om zware oorbellen te dragen en door de stenen zijn deze oorbellen best zwaar. De ring heb ik gekocht bij de Primark. Dit is echt mijn favoriete ring, hij past bij allerlei kleren en  hij valt best wel op. De oorbellen ernaast draag ik ook erg vaak en heb ik in Frankrijk bij de Six gekocht.

Verder vind ik het ook altijd leuk om knopjes oorbellen te dragen. Dit zijn mijn favorieten. Simpele nep parel oorbellen van de Primark. Roze roosjes van Bijoux Brigitte en  rechts oorbellen met een steen van Lucardi.

De sieraden hiervoor waren vooral rozig, maar ik heb ook andere kleuren sieraden. Ik hou ook erg van turqouise en blauw. Deze oorbellen heb ik gekocht bij de Hema, ze lopen van donker groen over in donker blauw en daarna in licht blauw. De ringen vind ik ook erg mooi ze hebben allebei een soort (nep) steen. En dan de ketting, deze komt van de V&D in Breda, dit is een steen aan een ketting.

En dit waren al mijn favoriete sieraden. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien!

Een gedachte over “Favoriete Sieraden

Geef een reactie

