Favoriete Boeken

Ik hou van lezen en ik lees ook vrij veel. Ik koop ook vaak boeken en ik vind het ook leuk als boeken bijvoorbeeld worden verfilmd.  Tussen deze boeken zitten ook een paar verfilmde boeken, maar ik ben wel zo iemand die vind dat de boeken meestal absoluut anders zijn dan de boeken haha! Boeken zijn altijd veel gedetailleerder en bij boeken vorm je al snel je eigen beeld in je hoofd. Het speelt zich als een film af in je hoofd en dat vind ik juist zo leuk aan boeken. Daarom laat ik jullie vandaag een paar van mijn favoriete boeken zien die ik pas heb gelezen en ik ga ongeveer vertellen waar ze over gaan.

Ik begin gelijk met mijn favoriete boek van het moment. In het Nederlands een weeffout in onze sterren en in het Engels The fault in our stars geschreven door John Green. Op de foto zie je twee boeken maar het zijn wel dezelfde boeken alleen is het linker boek naar het Nederlands vertaald en het rechter boek is het originele Engelse boek.

Beschrijving:
Dit boek gaat over Hazel. Hazel heeft kanker maar door een nieuw medicijn heeft ze nog even te leven. Ze wil niet als een ziek iemand behandeld worden. Augustus heeft kanker overleefd ten koste van een een. Vanaf het moment dat Hazel en Gus elkaar ontmoeten is er een wederzijdse aantrekkingskracht. Maar Hazel wil niemands tijdbom zijn. Hazel laat Augustus kennismaken met haar lievelingsboek geschreven door een Nederlandse schrijver, het boek eindigt midden in het verhaal. Hazel en Augustus besluiten naar hem op zoek te gaan om hem te vragen hoe het met de personages in het boek af loopt. Hij is niet wat ze zich van hem hadden voorgesteld. En hun leven veranderd compleet.

Dit boek vind ik een erg mooi boek. Ik had nog nooit eerder iets van John Green gelezen maar ik vind dat hij een hele fijne schrijfstijl heeft. John Green heeft een humoristische manier van schrijven en ik vind dit leuk om te lezen. Het boek is niet voorspelbaar en dit maakt het ook zo’n leuk boek. Ook al heeft het boek geen vrolijk einde…

Deze boeken kreeg ik voor kerst. Wereldmeiden deel 1, en wereldmeiden een droomjaar deel 2, geschreven door Elizabeth Craft en Sara Fain. Dit is een serie van twee boeken. De boeken zijn best dik maar je leest er erg makkelijk en snel door heen.

Beschrijving (via bol.com):
De vriendinnen Harper, Sophie, Kate en Becca hebben net de middelbare school afgerond en staan op het punt te gaan studeren. Wanneer Harper plotseling aankondigt dat zij iets totaal anders gaat doen, namelijk schrijfster worden, besluiten ze alle vier om te doen waar ze van dromen.Sophie vertrekt naar Hollywood om actrice te worden, Becca gaat een opleiding tot topskiër volgen en Kate wil door Europa trekken. Het wordt een heel bijzonder jaar waarin hun vriendschap onverbrekelijk blijkt!

In dit boek volg je alle vier de vriendinnen apart, ze hebben allemaal een aparte verhaallijn. Dat maakt het juist zo leuk en het zorgt voor afwisseling. Af en toe is een van de vier vriendinnen je favoriete verhaal om te lezen maar verder in het boek veranderd dit weer. Uiteindelijk lees je hoe het ‘droomjaar’ af loopt en of het allemaal goed komt.

Hoe konden deze boeken ook ontbreken in het rijtje boeken, The Hunger games / de Hongerspelen van Suzanne Collins! Dit zijn ook zeker mijn favoriete boeken. Ik heb alle drie de boeken in het Engels gelezen voordat de film uit kwam, ik heb nu het eerste boek in het Nederlands gekocht omdat ik ze toch ook nog wel in het Nederlands wilde lezen. Ik ben ook heel erg benieuwd naar de tweede film die in november dit jaar in de bioscoop komt. Ik ben gewoon zo benieuwd hoe ze alles in beeld gaan brengen!

Beschrijving:
Ieder jaar worden er in Panem (het toekomstige Noord-Amerika) de hongerspelen gehouden. Dit doen ze omdat ze een oorlog willen voorkomen. Uit alle twaalf districten (provincies) moeten een jongen en een meisje mee doen aan de hongerspelen. Katniss Everdeen woont in district twaalf, het armste district. Als haar zusje wordt uitgeloot om mee te doen aan de hongerspelen geeft Katniss zichzelf als vrijwilliger op om mee te doen aan de hongerspelen. Een spel waar maar een winnaar levend uit het spel komt.

Ik vind deze boeken echt geweldig maar ik heb wel een beetje het idee dat iedereen deze boeken nu al kent en dat ze een beetje standaard boeken worden. Ook al is het echt een heel bijzonder verhaal. Ik vind het ook heel knap dat de schrijfster van dit boek op dit idee is gekomen. Zeker een aanrader om te lezen!

Dit boek kreeg ik voor mijn verjaardag. Het leven van Pi geschreven door Yann Martel. Dit boek is ook verfilmd, de film heb ik nog niet gezien.

Beschrijving (via bol.com):
Het leven van Pi vertelt het ongelooflijke verhaal van Piscine Patel (Pi), een zestienjarige Indiase jongen wiens vader een dierentuin in India heeft. Wanneer de familie besluit het land te verlaten, wordt de hele dierentuin ingescheept. Maar het schip vergaat en de enige overlevenden op de reddingssloep zijn Pi, een hyena, een zebra met een gebroken been en een tijger van 200 kilo.

Ik weet niet wat het is maar ik vind verhalen over schipbreukelingen en mensen die op een onbewoond eiland terecht komen altijd leuk om te lezen. Ik vond de film Cast Away bijvoorbeeld ook erg leuk. Dit is een erg bijzonder verhaal, het zou waargebeurd zijn maar daar twijfel ik wel een beetje over. Ik ga binnenkort ook een keer de film kijken want daar ben ik ook erg benieuwd naar.

Dit boek heb ik binnen een dag uit gelezen, het is het eerste deel van een serie. Stuck geschreven door Lisa T. Bergen. Wat wel erg jammer is, is dat het tweede boek uit deze serie al wel is verschenen maar het is nog niet in het Nederlands vertaald. En ik ben heel erg benieuwd naar het tweede boek dus ik hoop echt dat het snel vertaald word, haha!

Beschrijving (via bol.com):
Gabi en Lia brengen elke zomer in Italië door. Als dochters van een archeologe gaan ze vaak met haar mee naar oude graven met bijzondere muurschilderingen. Op een dag leggen ze hun handen tegelijk op een tekening van twee handen en verdwijnen ze naar het jaar 1332. Daar is een hevige strijd gaande tussen twee adellijke families. Gabi wordt gered door de prins Marcello Falassi die haar naar het kasteel van zijn vader brengt. Ineens lijkt haar vakantie een stuk interessanter…

Weer een verfilmd boek! De belevenissen van een muurbloem geschreven door Stephen Chbosky. Dit boek is ook erg makkelijk te lezen, het is eigenlijk geen doorlopend verhaal maar het zijn brieven aan iemand geschreven door de hoofdpersoon in het boek.

Beschrijving (via bol.com):
Charlie gaat naar de bovenbouw. Hij is zeker geen sukkel, maar populair is hij ook niet. Zijn verlegen, hyperintelligente en sociaal onaangepaste karakter zorgt ervoor dat hij een muurbloem blijft.
Charlie probeert op zijn eigen manier vat te krijgen op de wereld van dates, familiedrama’s, seks en drugs. Gelukkig heeft hij vrienden die hem hier af en toe bij helpen.
Op zijn eigen unieke, aandoenlijke en aangrijpende manier vertelt Charlie zijn verhaal aan de enige persoon die hij vertrouwt.
Aan jou.

En dan het enige Nederlandse boek in dit rijtje: en dan nog iets van Paulien Cornelisse. Ik heb ook het eerste boekje: Taal is zeg maar echt mijn ding maar die heb ik uitgeleend, vandaar dat ik daar geen foto van kon maken.

In dit boekje worden allerlei taal dingen beschreven. Paulien Cornelisse schrijft over taal. Niet over hoe het zou moeten, of hoe verschrikkelijk het is dat er mensen zijn die ‘groter als mij’ zeggen. Nee. Het gaat over taal zoals die op dit moment gesproken wordt. En heel veel dingen komen je ook bekend voor en als je er op gaat letten hoor je pas hoe vaak mensen bepaalde dingen zeggen. Ook deze boekjes zijn erg leuk om te lezen vooral als je van de Nederlandse taal houdt.

Dit waren een paar boeken die ik op dit moment erg leuk vind. Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vonden!

4 gedachtes over “Favoriete Boeken

Geef een reactie

