My life; What’s happening? #1

Omdat ik af en toe toch te weinig tijd heb om een heel artikel met foto’s en alles erop en eraan te maken heb ik besloten om af en toe ook eens een soort mini dagboekje te maken. Een kort artikeltje waarin ik vertel waar ik op dit moment mee bezig ben, wat er allemaal is gebeurd en nog veel meer. Ik ga dit niet om een bepaalde tijd doen, ik ga gewoon af en toe wat schrijven als ik daar zin in heb! Zie het maar als een soort ‘wat gebeurt er in het leven van Jasmijn’ column! Ik heb zo’n idee dat dit vooral ‘ik heb het zo druk met school’ artikeltjes worden, maar ik zal proberen om er wat interessantere dingen tussen te zetten!

Op dit moment gebeurt er eigenlijk helemaal niet veel interessants in mijn leven, maar ik kan jullie wel vertellen dat ik langzaam aan echt gek begin te worden van school. Het lijkt wel alsof iedere leraar nog het hele boek vóór de zomervakantie door wil werken. Leuk hoor zo’n planning waarin je ook op goede vrijdag en Pasen  (wanneer heel Nederland vrij is (!)) wiskunde huiswerk op krijgt. Ik snap wel dat ook leraren een bepaalde planning in hun hoofd hebben, maar ik denk niet dat zij wel op hun vrije dagen toetsen van leerlingen gaan nakijken.  Hierbij heb ik gelijk al een van mijn redenen genoemd waardoor ik langzaam gek word. Wiskunde.

Verder is het gewoon erg druk op school. Op zich ben ik tot nu toe wel tevreden over dit jaar, mijn cijfers zijn redelijk op mijn tweede rapport. Nu nog proberen om dit nog 13 weken vol te houden, tot de zomervakantie begint. Ik vind wel dat dit jaar heel snel is gegaan. Dat is achteraf gezien meestal zo, maar nu ging het voor mijn gevoel nog sneller dan normaal. Ik probeer op dit soort momenten als ik het druk heb met school maar gewoon positief na te denken, het is over drie weken alweer meivakantie en daarna duurt het niet meer zo lang tot de zomervakantie. En dan zit ik als het allemaal goed blijft gaan alweer in vwo 5, wow! Ik weet nog precies dat ik in de eerste klas kwam en dat lijkt eigenlijk nog helemaal niet zo lang geleden. Ik weet ook nog heel goed dat ik toen ik in de eerste klas kwam iedereen uit de bovenbouw zo oud vond. Maar nu ik zelf in de vierde zit valt dat eigenlijk hartstikke mee.

En terwijl ik hier in mijn favoriete uilen sweater een beetje zit te typen, merk ik dat het alweer vijf over tien is. Ik ga nog snel even douchen en daarna beginnen in mijn nieuwe boek: “Looking for Alaska” van John Green. Ik lees hem in het Engels dus ik hoop dat hij qua taalgebruik niet te moeilijk is, want ik heb geen zin om heel de tijd woorden op te zoeken via google vertalen op mijn mobiel.

Tot slot: de plaatjes in dit artikel komen van mijn tumblr, het zijn gewoon random plaatjes om dit artikeltje een beetje op te vrolijken! Ik hoop dat het volgende ‘My life; What’s happening?’ artikeltje wat spannender word dan deze, maar ik hoop dat jullie het toch leuk vonden om wat van mijn hersenspinsels te lezen!

Liefs Jasmijn

Geef een reactie

