Nail-art tutorial: Tribal Nails

Ik had al een tijdje geen nail-art meer gemaakt en tijdens Pasen had ik weer eens tijd dus besloot ik weer eens een nail-art te doen. Ik had eigenlijk geen zin om weer iets met Pasen te doen en omdat ik tribal printjes altijd wel leuk vind heb ik een tribal nail-art gemaakt. Je bent er wel wat langer mee bezig als een paas nail-art maar het is wel heel leuk om te doen. En ik kan je garanderen dat je er veel complimentjes op zal krijgen!

Normaal maak ik altijd een uitgebreide tutorial waarin ik het stap voor stap uitleg maar vandaag doe ik het anders. Ik heb geen stap voor stap foto’s gemaakt omdat dat bij tribal niet zo handig gaat. En bij tribal kan je een heleboel verschillende dingen doen en je kan het dus helemaal naar je eigen ideeën doen.

Als eerste heb ik drie kleuren gekozen. Ik heb een witte kleur van Oriflame als basis gebruikt. Hiervan heb ik twee laagjes aangebracht op mijn nagels. Ook heb ik een zwarte nagellak gebruikt voor de lijntjes. Ik heb een zwarte nagellak van de Hema gebruikt. En als laatste heb ik een turquoise kleur van Essie gebruikt: Turquoise and Caicos. Voor de blauwe kleur kan je bijvoorbeeld ook een roze of een andere kleur gebruiken. Als je een witte kleur als basiskleur gebruikt zie je goed alle andere kleuren die erop komen.

Wat ik altijd handig vind om te doen bij tribal is om met zwarte basislijnen te beginnen. Bedenk hoe je het ongeveer wil hebben en teken het desnoods op een papiertje. Hierna kan je de basislijnen zetten. Zet ook alvast kleine streepjes en stipjes. Wacht tot het echt goed droog is voordat je verder gaat anders loopt de zwarte nagellak uit.

Hierna kan je kleine stukjes tussen de zwarte streepjes opvullen met de andere kleur. Ik heb hiervoor de turquoise kleur gebruikt. Je kant dit ook doen voordat je de zwarte lijntjes zet, het is maar net wat je zelf handiger vind.

(Sorry op deze foto had ik nog niet gezien dat er nagellak onder mijn nagels zat). Als alles weer goed droog is kan je beginnen met de kleinere details. Hiervoor gebruik ik dottingtools. Je kan ook een saté-prikker gebruiken. Je kan stipjes met zwarte nagellak zetten of met blauw. Hierdoor komen de kleuren op iedere nagel weer terug.
Laat alles heel goed drogen en breng dan topcoat aan. En dan ben je alweer klaar! Ik zeg nu wel alweer, maar in totaal ben ik er ruim twee uur mee bezig geweest, haha! Mijn zusje vond het zo leuk dat ik het bij haar ook nog heb gedaan. Mijn zusje heeft hele korte nagels maar bij haar lukte het ook. Deze nail-art kan je dus ook bij korte nagels doen. Het is dan wel wat lastiger omdat je dan minder ruimte hebt, maar je kan eventueel wat streepjes en dingetjes weg laten.

Ik hoop dat jullie deze nail-art leuk vonden! 

9 gedachtes over “Nail-art tutorial: Tribal Nails

Geef een reactie

