Review + Tutorial: John Frieda Frizz-Ease, drie dagen steil haar!

Zien jullie de titel van dit artikel: “Drie dagen steil haar!” Dat klonk mij in het begin een beetje ongeloofwaardig in de oren, maar ik heb het getest en ik ga jullie vandaag vertellen of het echt werkt en of het ook echt drie dagen steil blijft. Ik heb het niet alleen op mijn eigen haar getest maar ook op het haar van mijn zusje, die korter haar heeft met krullen.


Dit is een product van John Frieda. Het belooft dat je haar drie dagen steil blijft en dat het pluis blokkeert. Klinkt ideaal toch? Het product zit in een kleine spray. Voor het beste resultaat moet je eerst een paar stappen doorlopen en ik ga jullie vandaag laten zien wat je allemaal moet doen voor perfect steil haar.

Als eerste mijn natuurlijke haar. Ik heb heel lang en vooral ook erg dik haar. Doordat het zo veel en dik is blijft het vaak niet lang steil en ook krullen blijven er niet lang in zitten. Van mezelf heb ik een soort golvend haar, hier heb ik het al wel helemaal goed door geborsteld.

Wat je als eerste moet doen is je haar nat maken. Zorg dat het nat is of handdoek droog. Het is dus handig als je dit doet nadat je gedoucht hebt. Ik heb mijn haar gewoon even nat gemaakt onder de kraan. Spuit nu zo’n 7-15 keer met de spray in je haar. Ik heb wat meer gebruikt omdat mijn haar ook erg lang is. Borstel het hierna even door zodat het goed over je haar verdeeld is.

Föhn nu je haar droog en probeer het steil te föhnen. Zorg wel dat je je haar echt goed droog is want nat haar steilen is heel erg slecht voor je haar! Mijn haar ziet er altijd nogal ontploft uit als ik het geföhnt heb, maar je moet dus proberen het zo steil mogelijk zien te krijgen.

Spray nu weer wat op je haar. Als je nu aan je haar voelt zul je voelen dat je haar heel plakkerig en stug aan voelt, niet echt een fijn gevoel!

Ondanks dat de  spray al hitte beschermend is heb ik toch nog een ander hitte beschermend product in mijn haar gedaan. Voor de zekerheid!

Ik verdeel mijn haar als ik het ga steilen altijd in twee delen. Hierna zet is het bovenste deel van mijn haar vast met een klem en steil ik als eerste het onderste deel en daarna het bovenste deel. Steil eerst een pluk haar en kam deze hierna even door. Door de spray voelt je haar echt heel raar aan en als je het borstelt word het iets minder. Doe dit bij al je haar. Als je dit allemaal hebt gedaan is je haar heel erg steil.

En dat is het! En ik kan jullie alvast vertellen: het blijft echt drie dagen steil! Mijn zusje heeft zoals ik net al zei krullend haar en zelfs bij haar bleef het drie dagen steil. Natuurlijk wordt het wel iets minder steil maar toch blijft het mooi. Ik ben heel verrast over dit product want het werkt echt.
Wat ook nog wel belangrijk is om te zeggen: In het begin voelt je haar heel plakkerig aan door de spray maar na ongeveer een half uurtje voelt je haar al helemaal niet plakkerig meer aan! En je haar blijft ook pluis-vrij! Dit vind ik zelf ook heel fijn want mijn haar is altijd vrij pluizig.

Ik ben heel blij met dit styling product!

John Frieda Frizz Ease 3 days straight – €14,99

5 gedachtes over “Review + Tutorial: John Frieda Frizz-Ease, drie dagen steil haar!

Geef een reactie

