DIY Moederdagcadeautje / Bloemen letter

Misschien komt dit artikel voor sommige iets te laat maar omdat ik deze DIY zelf erg leuk vind en je het niet per se voor moederdag hoeft te maken zet ik deze DIY toch vandaag nog online! Het is een DIY die vrij simpel is en waarvoor de spullen heel erg makkelijk te krijgen zijn. En het is ook nog eens een budget DIY! Benieuwd? Klik dan snel verder!

Wat heb je allemaal nodig voor deze DIY:

– Kartonnen letter naar keuze, Xenos €1,79
– Witte verf (of een andere kleur), Action
– Kwasten
– Oase
– Bloemen
– Folie, aluminiumfolie

Je kan natuurlijk andere dingen gebruiken maar dit heb ik gebruikt. Ik heb dit cadeautje gemaakt samen met mijn zusje. Wij hebben de letter S gekozen omdat dat de eerste letter van mijn moeders naam is, maar je kan natuurlijk iedere letter kiezen die je wilt. Je kan bijvoorbeeld ook de M kiezen van mama.

Als eerste moet je de letter door midden snijden of knippen. Bij een letter met rechte zijkanten gaat dit makkelijker dan bij een letter zoals de S. Gebruik hiervoor een stanley mesje. Gebruik ook een liniaal om te zorgen dat je overal even veel van de letter af snijdt. Omdat de letter van karton is moet je eerst plastic folie in de hele letter doen tot de randen zodat hij niet nat wordt. Hierna kan je groen (of een andere kleur) oase in de letter doen. Oase is een soort piepschuim achtig spul wat water opneemt. Je kan hier bloemen in steken en er water in gieten.

Nu kan je de letter in een kleur verven die je zelf wil. Ik heb hem wit geschilderd zodat de kleuren van de bloemen mooi uit komen. Ik heb simpele verf van de action gebruikt. Ik heb twee laagjes geverfd.

Laat de letter nu goed drogen. De randjes hoeven niet heel erg netjes te zijn omdat hier toch bloemen over komen. Maak het oase alvast een beetje nat.

Mijn zusje en ik hebben deze twee bosjes bloemen gebruikt. Roze roosjes en wit gipskruid. Dit soort bosjes bloemen kan je kopen bij bijvoorbeeld Intratuin.

Nu kan je beginnen met het insteken van de bloemen. Snijd korte takjes af zodat ze er helemaal in komen. Je kan allerlei verschillende bloemen kiezen. Zorg dat je het goed opvult zodat je geen groen meer ziet van het oase en zodat de randen minder goed zichtbaar zijn.

Doe tot slot nog wat water tussen de bloemen zodat ze genoeg water hebben. Wij hebben dit even met een taartspuit gedaan zodat het karton van de letter zelf niet nat werd.

And that’s it! Ik vind het zelf heel erg mooi geworden. Sowieso vind ik roosjes en gipskruid altijd heel mooi en schattig staan. Het lijkt net een bruidsboeketje.

Je kan de bloemen eventueel nog in laten drogen als ze beginnen te verwelken. Je kan de letter natuurlijk ook weer opnieuw vullen met bloemen.

Ik hoop dat jullie deze DIY leuk vinden, zoals je ziet is dit dus een vrij simpele DIY die je op allerlei verschillende manieren kan maken. Je kan verschillende letters en bloemen kiezen. En de letter zelf kan je ook nog meer versieren als je dat wilt.

Deze DIY is dus leuk voor Moederdag  ook al is dat nu al een beetje laat. Maar het kan ook heel erg leuk zijn voor een verjaardag. Het is een mooi en persoonlijk cadeau en zelf gemaakt!

Hebben jullie zelf ook iets voor Moederdag gemaakt of gekocht?

4 gedachtes over “DIY Moederdagcadeautje / Bloemen letter

Geef een reactie

