Kokosvet als haarmasker

Jullie hebben vast al wel eens gehoord van kokosvet als een haarmasker. Het schijnt een wondermiddel voor je haar te zijn. Het zou er zacht, dikker en glanzender van worden, maar is dit eigenlijk ook wel zo? Ik had al langer gehoord van kokosvet als haarmasker en ik was echt heel erg benieuwd. Ik besloot toch maar eens een pot kokosvet te kopen om te testen of het echt zo’n wondermiddel is. Lees snel verder om het resultaat te lezen, te zien en kijk hoe ik het masker heb aangebracht.

Ik heb een flinke pot kokosvet gekocht bij de Tuinen voor €14,99. Het is een vrij grote pot en je kan heel veel met kokosvet doen, het is namelijk niet alleen voor je haar. Je kan er ook in koken, het is voor je huid en voor je haar en nog veel meer. Op dit moment was er bij de winkel in mijn stad een 1+1 actie dus mijn zusje heeft gratis een pot kokosvet meegenomen. Maar ik weet niet of deze actie overal is. Je kan kokosvet ook in de toko kopen.

Er wordt gezegd dat kokosvet als een van de weinige haar producten tot diep in je haar intrekt. Hierdoor zorgt het voor mooi een glanzend haar wat er gezond uitziet. Ideaal toch?

Je hebt echt 100% kokosvet nodig. Soms staat er kokosvet maar er kan ook kokosolie staan. Het is een vaste witte substantie, net een soort boter want het is niet keihard. Bij 24 graden Celsius wordt kokosvet/olie vloeibaar, dus ook als je het vasthoud.

Je kan het kokosmasker op verschillende manieren aanbrengen. Je kan het in een kommetje doen en het dan opwarmen in de magnetron maar ik het stukjes los gehaald met een lepel en het vervolgens in mijn hand laten smelten.

In je hand smelt het erg snel, op een gegeven moment wordt het echt olie. Hier heb ik geen foto van omdat mijn hele hand onder de olie zat.

Ik heb het door mijn hele haar verdeeld. Ik heb het niet bij mijn haarwortels aangebracht omdat mijn haar anders erg snel vet word. Ik heb het alleen vanaf ongeveer mijn nek aangebracht en lekker veel in de punten. Je moet dit masker trouwens gewoon op vies haar aanbrengen. Ik heb het ongeveer een uurtje in laten trekken.

Hierna heb ik het gewassen met alleen shampoo. Het maakt niet uit wat voor shampoo je gebruikt. Gebruik wel wat meer dan normaal. Ik heb het twee keer met shampoo gewassen. Het is namelijk best lastig om het vet er in een keer uit te krijgen. Ik heb het ’s nachts laten drogen en dit is het resultaat van de dag erna. Ik heb er verder niks aan gedaan alleen even door geborsteld.

Voor (ik kreeg niet mijn hele haar op de foto):

Na (de foto is een beetje wazig maar anders kreeg ik niet mijn hele haar op de foto):


Zoals je ziet glanst het wel duidelijk meer als ervoor! En het voelde ook heel erg zacht aan. Ik was wel diezelfde week nog naar de kapper geweest dus mijn punten waren niet zo droog en doordat mijn haar al erg dik is van zichzelf voelde ik daar zelf niet zoveel verschil in. Wel was het zachter dan normaal en het glansde veel meer. Het ziet er heel erg gezond uit.

Mijn haar was wel erg glad en glanzend maar tegen de pluizigheid van mijn haar deed het vrij weinig, dat vond ik wel jammer. Ik had eerlijk gezegd wel iets meer van het kokosmasker verwacht maar ik ben er wel tevreden over. Ik ga het binnenkort nog een keer doen om te kijken of het op een andere manier misschien beter lukt!

Mooie gezonde haren, yeah! Ik had iets meer van dit masker verwacht maar ik ben niet ontevreden. Ik denk dat ik het eens in de zoveel tijd ga doen!

Kokosolie is onder andere te koop bij de Tuinen voor €14,99

10 gedachtes over “Kokosvet als haarmasker

  1. Ik heb gister kokosnoot vet of olie in mijn haar aangebracht, maar ik heb het juist wel in mijn wortels gedaan. Ik heb het er een nacht in laten zitten en vanmorgen gewassen. Maar het gaat er gewoon niet meer uit. Ik heb het al 10 keer gewassen maar het blijft vet. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

Geef een reactie

