DIY: Letterbak pimpen

Als jullie mijn blog al wat langer volgen weten jullie vast wel wat een letterbak is. Ik hou echt van letterbakken want je kan er super veel leuke dingen mee doen. Een letterbak is een soort bak, de naam zegt het al, met allemaal kleine vakjes. In deze vakjes kan je allerlei spulletjes zetten. Vandaag laat ik jullie zien hoe ik de letterbak van mijn zusje wat vrolijker heb gemaakt.

Ik heb dit ook bij mijn eigen letterbak gedaan en bij mijn hartjes letterbak, hier heb ik ooit al eens een artikel over geschreven maar dat is al erg lang geleden dus het leek me leuk om het nog een keer te laten zien.

Dit is de letterbak als hij helemaal leeg is. Met veel verschillende maten vakjes.

Wat heb je allemaal nodig?

Als eerste heb je verschillende papiertjes nodig met printjes of patroontjes. Ik heb wat bloemenprintjes uitgeprint in roze en blauw. Dit soort plaatjes kan je makkelijk vinden op google of weheartit door bijvoorbeeld bloemen achtergrond in te vullen. Ook heb je een schaar nodig, een liniaal en een pen nodig.

Als eerste meet je de maten van een paar vakjes op. Het maakt niet uit welk vakje je kiest.

Teken de maten op het papier en op de plaatjes met je liniaal. Kies zelf welk plaatje je in welk vakje wil. Probeer om het een beetje te verspreiden.

Als je de maten goed heb gemeten past het papiertje er waarschijnlijk precies in, maar soms valt het papiertje wel eens om. Om dit te voorkomen pak je een klein stukje plakband en vouw je het dubbel zodat het aan zichzelf plakt en een soort cirkeltje vormt.

Je plakt het nu op het papiertje.

Plak nu het papiertje in je letterbak. Het blijft nu als het goed is staan.

En dat is het! Dit doe je bij verschillende vakjes. Ik doe het niet bij alle vakjes omdat ik het dan te druk vind worden. Maar als je dit mooi vind kan je dit wel doen. Je kan nu je spulletjes terug zetten voor de plaatjes of in de lege plaatjes of in allebei.

Dit is hoe het er uiteindelijk uit ziet.

Met de spulletjes erin. Dat ziet er toch veel leuker uit! Het is super simpel maar het ziet er wel een stuk leuker uit.

Ik hoop dat jullie deze DIY leuk vonden!

6 gedachtes over “DIY: Letterbak pimpen

    • Die komt van een rommelmarkt, dit is een oude en die zijn niet zo makkelijk in de winkel te krijgen, je kan het beste op internet of op rommelmarktjes zoeken

  1. Pingback: Hartjes letterbak inrichten | DIY | Jasmijn Beauty

Geef een reactie

