DIY: Hema boekje pimpen

Vandaag een hele leuke DIY die ook nog eens erg simpel is en je kan alle spullen gewoon makkelijk in de buurt kopen. Ik laat jullie vandaag zien hoe je een simpel schriftje met een saaie kaft kan omtoveren tot een mooi en persoonlijk boekje, ik gebruik het boekje in dit geval als vakantie boekje. Klik snel verder!

Ik hou in de vakantie altijd vakantie boekjes bij, hierin schrijf ik op wat ik die dag gedaan heb en ik plak er dingen bij. Bijvoorbeeld plaatjes uit folders of entree kaartjes. Dit vind ik altijd erg leuk om te doen. Zo heb je later nog een herinnering aan je vakantie. Ik doe dit meestal in een schriftje maar dit jaar leek het me leuk om het in een gepimpt Hema notitieboekje te doen.

Wat heb ik gebruikt:

Ik heb een notitieboekje met een kartonkleurige cover gekocht. Deze kostte €2,95. Ook hebben ze dit jaar weer hele leuke tapejes die je bijvoorbeeld op je school spullen kan plakken. Maar je kan ze ook voor andere dingen gebruiken, bijvoorbeeld notitieboekjes!
Ook hebben ze dit jaar hele leuke stempels. Ik heb deze labels gekocht met ink pads en ik heb ook nog letters gekocht (het hele alfabet). De stempels, inkt en tapejes waren volgens mij rond de €2,25.
Verder heb ik nog wat spulletjes gebruikt die ik al had, die zie je links boven in het envelopje.

De tape en stempels. Ik had ook nog wat rolletjes tape van vorig jaar, die heb ik ook gebruikt.

Stempel de stempels eerst in de inkt, je moet best goed drukken zodat er genoeg inkt op zit. Bij de ink pads zit zwart en grijs. Ik heb de zwarte gebruikt. Druk de stempels vervolgens goed aan op je boekje, maar zorg wel dat de randjes het papier niet raken.

Tadaa! Super simpel! Je ziet wel wat randjes eromheen maar dat vind ik niet zo erg, daardoor ziet het er gewoon echt zelf gemaakt uit. Bij een DIY hoeft van mij niet alles perfect te zijn.

Mijn vader had een reisschema gemaakt en die heb ik op de eerste bladzijde erin gezet. De titel heb ik gedaan met de letter stempels. De letters gingen iets lastiger maar goed, maakt niet uit!

Sorry voor deze wazige mobiel foto maar ik heb deze even snel gemaakt een paar uur voordat we vertrokken. Dit is hoe de voorkant eruit ziet. Ik heb er nog wat postzegels uit Noorwegen opgeplakt etc. Ik denk dat ik er in Noorwegen zelf nog wat dingen op ga plakken bijvoorbeeld kleine landkaartjes en dat soort dingen. Maar dat doe ik allemaal onderweg!

Ik hoop dat jullie deze DIY leuk vonden en een fijne vakantie allemaal!

9 gedachtes over “DIY: Hema boekje pimpen

Geef een reactie

