De donut knot, finally!

Vandaag was het een dag waarop ik besloot om nog maar eens een poging te wagen om een donut knot te maken. Ik denk dat dit ongeveer de veertigste keer was en ik kan jullie vertellen dat ik zelfs wel eens uit frustratie de half ingedraaide donut uit mijn haar trok en hem naar de andere kant van de kamer gooide omdat het maar niet wilde lukken. Maar vandaag dames en heren, is er een wonder gebeurd: het is me eindelijk gelukt om een redelijk mooie donut knot te maken!

Mijn haar is voor een donut knot eigenlijk gewoon te lang en te dik. Het probleem is niet dat ik geen donut knot kan maken, want bij anderen kan ik het wel. Maar het is een hele missie om al mijn haar om een donut heen te krijgen. Ik krijg eerst op verschillende manieren óf een knot die bijna groter is dan mijn eigen hoofd of een knot die er gewoon niet uit ziet. Maaar het is dus eindelijk gelukt. Oké, het is geen perfecte donut knot, hij is alsnog best wel groot en hij is een beetje rommelig maar goed, laat ik het maar gewoon een messy bun noemen.

Jeeej there he is! Mijn haar is ook vrij pluizig maar daar kan ik zelf niet zo veel aan doen, dat blijf ik altijd houden.

Zoals je op de foto hier boven kan zien is de knot echt best groot. Ik heb wel gewoon een vrij kleine donut gebruikt. Ik heb mijn donut gewoon gemaakt zoals de meeste mensen een donut maken maar ik heb het wel iets anders gedaan. Ik heb de donut om mijn staart geschoven. Hierna draai je je haar er altijd om heen. Maar wat ik heb gedaan is het volgende: voordat ik mijn haar eromheen deed heb ik de donut een kleine stukje omhoog geschoven. Zodat er als het ware een kleine ruimte komt tussen je hoofd en de donut. Dit heb ik gedaan zodat ik al mijn haar eronder kon schuiven. Ik heb al mijn haar rond de donut gedraaid en de lange plukken die overbleven heb ik er een soort van onder gedraaid en hierna gewoon eronder gepropt en hierna snel alles vast gezet met schuifspeldjes.

En dat is hem dan eindelijk! Ik ben erg blij dat het me nu eindelijk een keer is gelukt bij mijn eigen haar. Ik vind donut knotten gewoon zo mooi! En met dit warme weer is het ook erg handig en weer eens wat anders dan een normale knot.

Wat vinden jullie van de donut knot?

 

5 gedachtes over “De donut knot, finally!

  1. Gefeliciteeerd! Haha :)
    Ik heb nu ook een donutknot in. Ik doe het eigenlijk nooit op die ‘oprol’ manier. Dan wordt ‘ie bij mij nooit mooi. Ik doe het altijd dat ik de donut tegen mijn hoofd aan doe en dan het haar over de donut verspreiden. Vervolgens doe ik een strak elastiekje om de donut + het haar heen. Het haar wat ik dan nog over houd pak in bij elkaar en maak ik met schuifspeldjes vast. Misschien werkt deze manier nog beter voor je? (Als je het hebt gesnapt, haha!)
    xx

    • Jaa die manier bedoelde ik hier boven ook die heb ik gebruikt! Als ik die oprol manier gebruik krijg ik altijd een knot die groter is dan mijn eigen hoofd en dan hangt hij helemaal scheef en dat werkt inderdaad echt niet!

Geef een reactie

