Mijn vakantie in Noorwegen!

Ik ben alweer een weekje terug in Nederland en ik zit alweer helemaal in het normale ritme hier, maar vandaag wil ik jullie nog wel even laten zien wat ik allemaal heb gedaan en gezien in Noorwegen. Dit jaar had ik natuurlijk ook mijn spiegelreflex camera waar ik heel veel foto’s mee heb gemaakt: meer dan 1000 in totaal! Het was best moeilijk om een paar foto’s er uit te zoeken want er zitten zoveel mooie foto’s bij! Kijk hieronder mee naar de foto’s:

De foto’s staan op volgorde van het begin van de vakantie tot het einde. Ik ben in totaal 17 dagen weg geweest en we hebben gelukkig vooral mooi weer gehad, natuurlijk geen tropische temperaturen zoals je in Spanje of ergens in het zuiden zou hebben maar wel mooi weer met maar een paar daagjes regen.

Overal bij het eerste huisje stonden deze prachtige bloemen. Ik hou heel erg van bloemen en heb er ook erg veel foto’s van gemaakt haha!

We zaten in totaal in drie huisjes gezeten. De eerste week in een huisje, de tweede week ook in een huisje en toen nog drie dagen in het laatste huisje. In ieder huisje was weer wat anders te doen. Het is wel veel in de auto zitten maar onderweg zie je altijd wat dus saai is het niet.

We zijn ook naarde Preikestolen geweest. Dit is een stuk van een berg wat lijkt op een soort stoel. Het is 604 meter boven het fjord wat eronder ligt en het is ook een flink eindje lopen en klimmen tot je er eindelijk bent! In totaal ongeveer 1,5 uur maar het is niet zomaar recht lopen maar vooral steil omhoog, erg zwaar!

Het was wel zeker de moeite waard en als je daar boven op zit is het echt heel erg hoog. Op foto’s zie je toch niet echt hoe hoog het in het echt is, maar het loopt steil naar beneden een blauw fjord in.

Spot mij ergens…

Op de punt, best wel eng, haha!

Prachtige bergschoenen, lekker fashionable!

In een spleet onderweg naar de preikestolen.

Deel van het uitzicht.

En dit soort dingen zie je in Noorwegen als je onderweg bent naar het volgende huisje! I love snow!

In het tweede huisje zat er een bootje bij het huisje! Super leuk. Je kon het hele fjord over varen, vissen en langs het supermarktje aan het water. Het was nog best lastig om het bootje ‘vaarklaar’ te maken maar na een paar keer had ik het door en ik vond het vooral erg leuk om het bootje te besturen.

Heel erg helder water!

Ik vond het varen in het bootje echt heel erg leuk, wat hier misschien wel te zien is aan mijn gezicht.

Het stadje Bergen.

Loslopende schapen en koeien zijn heel normaal en heel leuk om te zien. Je moet af en toe ook stoppen omdat ze de weg blokkeren.

Waterval langs de weg.

Op de laatste dag zijn we nog over een weg geweest. Normaal kan je het beste door een tunnel gaan van 24,5 kilometer maar vroeger was deze tunnel er nog niet en moesten ze over deze weg rijden. Deze weg is ook maar een paar maanden in de zomer open omdat hij tot in mei nog onbereikbaar is door de sneeuw. Echt een prachtige route met sneeuw en helder water.

En dit was op de terugweg met de boot door de Oslofjorden. Ik heb weer een hele mooie en leuke vakantie gehad en ik zou best nog wat langer in Noorwegen blijven, maar helaas was de vakantie alweer veel te snel voorbij.

Ik hoop dat jullie de foto’s en het verslagje leuk vonden! Hebben jullie ook een leuke vakantie gehad of gaan jullie nog op vakantie?

5 gedachtes over “Mijn vakantie in Noorwegen!

  1. Wat een leuke foto’s! En stoer dat je helemaal op de rand van die berg ging zitten. Ik zou dan doodsbang zijn om te vallen, haha!
    Wij gaan volgende week naar Oost-Amerika. Ik kijk er ontzettend naar uit. Stiekem vooral de drugstores met make-up ;).

  2. Wow, wat een prachtige foto’s! Wel grappig om te zien dat je naar Noorwegen bent geweest, terwijl de meeste mensen naar Turkije gaan om bruin te bakken. Stiekem vind ik dit ook leuker! ;)

  3. WAAUW <3 echt supermooie foto's!! Wat is Noorwegen prachtig zeg, ik hoor steeds vaker dat mensen er naartoe op vakantie gaan!

    Ik ben zelf voor 10 daagjes in Griekenland geweest. Ik was nog nooit op zonvakantie geweest, dus voor de afwisseling was het erg leuk :D! We verbleven in Gouvia, Corfu.

Geef een reactie

