Autumn love!

Eigenlijk hou ik niet zo van de kleuren geel, oranje en bruin toch vind ik ze bij veel plaatjes de laatste tijd wel mooi. Het zijn natuurlijk echte herfst kleuren. En ik ben blij dat het weer herfst is. Het wordt weer eerder donker, het wordt weer kouder, kerst komt steeds dichterbij en alle blaadjes krijgen allerlei mooie kleuren. Vandaag dus een speciaal artikeltje over de herfst!

Waarom hou ik van de herfst?

Vroeg en langer donker
Ik denk dat veel mensen dit juist irritant vinden, maar ik niet! Ik hou er juist van als het weer vroeg donker word en als het ’s ochtends langer donker is. Sowieso slaap ik dan sneller want ik kan echt niet slapen als het licht is in de zomer en daardoor word ik ook altijd erg vroeg wakker. En ik vind het ook gezelliger. Je kan weer kaarsjes aansteken en lichtjes aan doen.

Sweater weather
Jaaa! Het wordt weer kouder en dat betekend dus: sweater weer! Ik hou van winter en herfst kleren. Allerlei  laagjes, jasjes, laarsjes en sjaals. En natuurlijk sweaters. Ze zitten altijd zo lekker zacht en warm en je hebt ook een heleboel leuke verschillende sweaters!

Koud weer
Dan komen we gelijk bij het volgende, het wordt weer kouder. En ik denk dat veel mensen dit ook niet zo leuk vinden maar ik weer wel. Ik hou juist niet van warm weer en wel van koud weer. Regen vind ik ook niet echt geweldig (behalve als ik binnen zit) maar sneeuw en kouder weer vind ik wel fijn.

Thee & warme chocomelk
Ik drink eigenlijk het hele jaar door ’s avonds thee, ook in de zomer maar nu is het natuurlijk ook weer tijd voor warme chocomelk! En met slagroom is het natuurlijk het lekkerste.

Sjaals
Jullie kennen vast allemaal van die fijne ronde sjaal van bijvoorbeeld de Primark. Dit vind ik echt hele fijne sjaals en nu is het eindelijk weer tijd om ze weer aan te doen. Ik heb pas een hele leuke licht roze gekocht. En verder heb ik nog een zwarte en grijze.

Veel leuke programma’s op tv
Dit is echt iets wat ik ook erg fijn vind aan de herfst en winter. Er komen weer allerlei leuke programma’s en films op tv. En ook de Amerikaanse series waar ik er een paar van volg beginnen weer aan een nieuw seizoen. Op tv volg ik Hollands Next topmodel (vanavond de finale jeej!), Expeditie Robinson, so you think you can dance en af en toe kijk ik ook the voice maar dat is niets iets wat ik echt per se iedere week wil zien. En verder volg ik van Amerikaanse series Pretty little liars, ik vind het echt een hele leuke serie! En ik volg ook the Originals en The vampire diaries.

Mooi foto weer
De blaadjes die van de bomen vallen en van kleur veranderen en paddenstoelen zijn natuurlijk perfect voor herfstfoto’s! Binnenkort wil ik ook nog proberen om wat foto’s te maken maar ik weet nog niet zeker of ik hier tijd voor heb met school.

Kaarsen & lichtjes
Jaa, het is ook weer tijd om je kamer gezellig te maken met kaarsen en lichtjes. Ik vind geurkaarsen altijd zó lekker ruiken en het staat ook nog eens gezellig. En verder hang ik altijd ergens in mijn kamer van die kerstboomlampjes op, dat staat ook altijd heel gezellig (:

En dat was het wel zo’n beetje, natuurlijk zijn er nog veel meer voordelen aan de herfst. Maar je hebt natuurlijk ook nadelen: harde wind, regen en het ergste: spinnen. Ik ben echt niet normaal bang voor spinnen. Maar oké gelukkig hebben we daar straks in de winter geen last meer van.

Wat vinden jullie het fijnste aan de herfst?

 

 

Een gedachte over “Autumn love!

Geef een reactie

