Catrice All Matt plus Foundation | Review


De afgelopen tijd was het weer erg rustig op mijn blog, ik zal hier later deze week nog iets over schrijven maar vandaag heb ik weer een artikel voor jullie. Dit keer heb ik een review voor jullie van de Catrice all matt plus shine control foundation. Een hele lange naam voor een foundation, maar is hij zijn naam wel waard?

Ik had deze foundation al vaker zien staan en uiteindelijk vond ik het wel eens tijd om hem eens te kopen. Catrice is een budget merk waar ik eigenlijk altijd wel tevreden over ben dus deze foundation leek me ook wel fijn. Ik heb hem gekocht in de kleur 020 Nude Beige. De verpakking ziet er erg mooi en strak uit. Een matte buitenkant met zwarte letters erop. Deze foundation belooft de volgende dingen:

  • Matterende werking
  • Blijft lang zitten
  • Olie-vrij

Dit vond ik veelbelovend klinken dus ik wilde hem graag testen.

Ik haalde de dop eraf en voila dit was wat ik zag. Het eerste wat ik dacht was: is dit een fout of ligt het aan mij? Ik kreeg serieus een stokje op de dop. Sinds de tijd dat ik deze foundation heb, wat al weer een paar weken is heb ik steeds wat foundation van het stokje op mijn hand geveegd en vervolgens de foundation op mijn gezicht aangebracht. Maar wat blijkt nu, ik ontdek zojuist dat er een pompje op deze foundation zit. Hier heb ik helaas geen foto van want op het moment dat ik dit ontdekt heb en schrijf is het buiten al te donker voor foto’s.

En dan nu over naar de kwaliteit. De foundation ruikt als eerste best apart. Een make-up geur die ik niet thuis kan brengen. Wat mij betreft had dit wel iets minder gemogen. In deze foundation zitten ook veel siliconen, niet echt goed voor je huid! Ook vind ik dat de foundation iets te donker is voor mijn huid, hij heeft een soort oranje ondertoon die ik niet mooi vind en ook niet bij mijn huid past. Verder dekt de foundation wel goed maar dit kan wel een pancake effect veroorzaken als je niet uitkijkt.

De matterende werking van de foundation viel me ook een beetje tegen. Je kan wel merken dat hij olie-vrij is maar hij matteert je gezicht niet volledig. De mattering die je hebt door de foundation had beter gekund maar blijft wel lang zitten.

Mijn conclusie: ik ben niet zo’n fan van deze foundation. Het niet vinden van het pompje is mijn eigen schuld maar van de kwaliteit van de foundation zelf ben ik ook niet zo’n fan.

Catrice all matt plus foundation: €6,59

4 gedachtes over “Catrice All Matt plus Foundation | Review

  1. Ik gebruik zelf liever BB cream van de kruidvat dan foundation.
    Weet niet wat het is maar als ik foundation opdoe gaat het bij mij jeuken
    en zweet ik ook sneller.
    Bij de BB cream heb ik dat juist niet.

    • Misschien zit er in foundation een stofje waar je niet tegen kan? In BB cream zitten ook vaak producten die beter zijn voor je huid, zelf vind ik BB cream ook altijd erg fijn!

Geef een reactie

