Cadeautjes inpakken | DIY

Langzaam aan beginnen de cadeautjes zich weer op te stapelen onder de kerstboom en ook het inpakken van cadeautjes moet weer gebeuren. Zelf vind ik dit niet erg om te doen, dit jaar kwam ik op een ideetje om mijn cadeautje er weer leuk uit te laten zien. Klik snel verder om te zien hoe ik dit gedaan heb.

Mijn cadeautjes bestaan eigenlijk uit inpakpapier met daarop een sneeuwvlok, het is vrij simpel om te doen maar het ziet er wel leuk uit.

Wat heb je nodig?
– Inpakpapier
– Papier
– Touw (Action)
– Plakband
– Schaar

Als eerste heb je een papier nodig. Ik heb uit papier sneeuwvlokken geknipt, misschien ken je dit wel van vroeger. Je kan zelf bepalen hoe groot je ze maakt, ik heb voor het gemak kleine vierkante notitieblaadjes van de Hema gebruikt, zo hoefde ik niet meer uit a4-papier kleinere vierkantjes te knippen. Ik heb het blaadje helemaal opgevouwen zodat ik een soort driehoekje overhield. Nu heb ik er allerlei figuurtjes ingeknipt.

Hierna komt het leukste deel, het openvouwen! Als je hem openvouwt heb je een vierkant met een allerlei figuurtjes. Om het nog wat meer op een sneeuwvlok te laten lijken heb ik tussen de figuurtjes driehoekjes eruit geknipt. Zodat je een echte sneeuwvlok overhoudt.

Hierna moest het cadeautje zelf natuurlijk ook ingepakt worden. Je kan het met allerlei soorten en kleuren papier doen maar ik heb het met zilver papier gedaan. Ik had een boek om in te pakken, een lekker makkelijke vorm!

Hierna heb ik kleine stukjes plakband aan elkaar vast gemaakt en op het papier geplakt. De sneeuwvlok heb ik hierna erop geplakt.

Als laatste heb ik er nog een touwtje omheen gedaan. Je kan hier ook lintjes omheen doen in plaats van een touwtje maar ik vond het wel leuk staan.

En tadaa! Dit was het alweer, super makkelijk en het ziet er gelijk een stuk leuker uit.

Ik hoop dat jullie nog wat aan deze DIY hebben, op Pinterest en Google staan nog veel meer leuke ideeën om cadeautjes in te pakken.

Iedereen alvast een fijne kerst!

 

 

2 gedachtes over “Cadeautjes inpakken | DIY

Geef een reactie

