Half up half down Vissengraatroosje | Tutorial

Ik denk dat ik de vissengraatvlecht toch wel een van de leukste vlechten vind. Het ziet er gewoon zo mooi uit en je kan er zoveel mooie haarstijlen mee maken! Met kerst wilde ik mijn haar graag weer eens los dragen met iets van een knot achterop mijn hoofd. Of zoals ze het in Amerika ook wel noemen: een half up half down kapsel. Uiteindelijk was het resultaat een soort vissengraatroosje.

Voor deze haarstijl heb je maar heel weinig nodig. Twee kleine elastiekjes en een of twee schuifspeldjes. Het is dus ook erg makkelijk om te doen als je bijvoorbeeld ergens anders bent waar je maar weinig haar spullen hebt.

Als eerste begin je met je haar los en pak je vanaf de voorkant een pluk haar. Dit haar ga je oprollen naar achteren toe. Dit doe je hierna ook aan de andere kant van je hoofd, zodat je aan allebei de kanten van je hoofd twee gerolde plukjes haar hebt.

Vervolgens breng je deze twee plukjes haar naar achteren en hier doe je om beide plukjes een elastiekje. Het is handig  om doorzichtige stiekjes te gebruiken of een stiekje in je eigen haarkleur. Trek het elastiekje een beetje aan, zodat alles goed stevig vast zit.

Hierna ga je een vissengraatvlecht maken in dit kleine plukje haar. Dit hoeft niet netjes te zijn want hierna trek je het vlechtje een beetje uit elkaar zodat alles wat losser word. Je kan in plaats van een vissengraatvlecht ook een normaal vlechtje doen.

Hierna hoef je het vlechtje alleen nog op te rollen en vast te zetten met schuifspeldjes. Probeer de schuifspeldjes een beetje onder het vlechtje te schuiven zodat je ze niet ziet en dan ben je alweer klaar!

En dan heb je een soort knotje van een vissengraatvlecht. Ik vind het zelf een beetje op een roosje lijken. Ik vind het in ieder geval mooi eruit ziet. Ik denk dat dit ook erg mooi zal staan op haar met heel veel krullen.

Hoe zat jullie haar met kerst?

 

 

 

3 gedachtes over “Half up half down Vissengraatroosje | Tutorial

Geef een reactie

