Easy & Classy Up-do | Hair

Pas konden jullie al een foto zien in de post over mijn verjaardag waar je onder andere ook mijn haar zag. Ik vind het altijd leuk om nieuwe dingen uit te proberen en dat probeer ik dan ook regelmatig te doen. Ik hou ervan om een soort van lage knot in mijn haar te hebben met iets van een vlecht aan de zijkant. Dit keer gaf ik de knot die ik wel vaker in mijn haar heb een twist. Klik snel verder!

Ik heb de foto’s gemaakt toen ik thuis kwam van school rond vier uur. Rond die tijd zat alles dus al wat losser en staken er hier en daar wat plukjes haar uit. Maar dat vind ik zelf altijd wel mooi. Ander zit alles zo straks.

Bij deze knot heb ik als eerste een zij scheiding gemaakt. Mijn eigen haar valt normaal ook altijd in een zij scheiding, maar je kan het ook gewoon met een midden scheiding doen. Het is maar net wat je zelf mooier vind! Vanaf de zijkant van mijn hoofd ben ik begonnen met twee plukjes haar die ik steeds om elkaar heen draaide. Iedere keer als ik ze weer om elkaar heen draaide pakte ik er een klein plukje haar bij vanaf het losse haar. Ik vind dit zelf altijd wel mooi staan, zeker als het allemaal wat losser gaat zitten. Ik heb aan beide kanten van mijn hoofd het haar ingedraaid. Hierna pak ik altijd alles bij elkaar en maak ik een staart. Je kan ook gelijk een knot maken, maar mijn haar is daar te dik en zwaar voor. Ik vind het altijd makkelijker om eerst een staart te maken. Als je het elastiek er genoeg omheen draait zal alles goed stevig blijven zitten.

En dan nu de achterkant. Dit is eigenlijk het lastigste gedeelte omdat je niet ziet waar je mee bezig bent. Wat ik eerst wilde doen was het volgende: de staart die ik al had verdelen in twee gelijke delen en deze apart van elkaar rollen en vervolgens om elkaar heen draaien in een soort knot. Maar dit ging niet zo goed omdat de knot echt veel te groot werd. Dus besloot ik het anders te doen. Een van de twee gerolde plukken rolde ik alsnog in een soort knot op mijn hoofd. Ik heb alles zo goed mogelijk vast gezet met schuifspeldjes en toen ging ik verder. De andere pluk haar die ik nog over had heb ik verdeel in twee kleinere plukken. Deze heb ik ook weer gerold en vervolgens om de grotere rol heen gedraaid. En alles heel goed vast gezet met schuifspeldjes.

Het klinkt misschien een beetje ingewikkeld en vaag, maar eigenlijk heb ik al mijn haar in een paar plukken verdeeld en om elkaar heen gerold. En héél goed vast gezet.

Ik vond het er zelf wel apart uit zien, dus dit was dan mijn uiteindelijke ‘verjaardags-kapsel’. Nog een tip: als je dit bij nat haar of handdoek droog haar doet heb je aan het eind van de dag een soort van krullen. Bij mij zaten de krullen niet zo mooi maar ik denk dat de krullen bij korter haar wel mooi zullen staan!

En dit was dan alweer de post van vandaag! Als jullie nog ideeën hebben voor tutorials in foto’s óf gefilmd laat het me dan weten in de comments! Ik heb zelf al een paar leuke ideeën om te filmen maar nieuwe ideeën zijn altijd welkom!

 

3 gedachtes over “Easy & Classy Up-do | Hair

  1. ziet er echt mooi uit!
    Vind het trouwens echt leuk dat je me nu ook volgt
    op pinterest.
    We houden ook wel van ong. dezelfde dingen.
    Ik ben ook zo benieuwd hoe je kamer er nu uitziet.
    Heb ook veel inspiratie opgedaan van je vorige roomtour!
    En onder andere van je DIY ’s op je blog.

Geef een reactie

