Zipper Braid | Hair

Vandaag heb ik weer een artikeltje waarin ik een nieuwe vlecht laat zien. Dit is geen tutorial want het is te moeilijk om zo via foto’s uit te leggen, maar ik wilde jullie graag de foto’s laten zien, en wie weet maak ik er een video tutorial van! Klik snel verder voor de foto’s!

Deze vlecht ziet er ingewikkeld uit, en hij is in het begin ook vrij ingewikkeld. Maar zoals bij alle vlechten geld: oefening baart kunst! In het begin moest ik ook even goed nadenken over hoe het nou zat, maar na een keer opnieuw beginnen lukte het! Het is wel een iets lastigere vlecht dan bijvoorbeeld een vissengraatvlecht, maar hij ziet er wel erg apart uit!

Deze vlecht heet de zipper braid en ik vind het zelf op een soort gevlochten matje lijken. Ik heb hem schuin over mijn hoofd van rechts boven naar links onder gedaan, dit vond ik wel eens wat anders dan recht naar beneden. Ik heb mijn haar ingevlochten en hierna het losse haar normaal verder gevlochten. Van de normale vlecht heb ik een knot gemaakt en deze goed vast gezet met schuifspeldjes.

Ik vind het altijd heel erg leuk om nieuwe vlechten uit te proberen en daarom wilde ik deze vlecht ook eens proberen, en ik vind het een erg leuke vlecht. Ik denk dat ik deze vlecht vaker ga maken!

Dit is hoe het er vanaf beide kanten uitziet. Het loopt niet heel erg schuin maar zoals het op deze foto zit vind ik het wel mooi.

Ik heb in ieder geval veel complimentjes gekregen toen ik dit in mijn haar had! In totaal ben ik er zelf precies tien minuten mee bezig geweest, ik kan het dus prima voor school nog in mijn haar doen. Ik vind het zelf prima kunnen voor naar school, het ziet er ingewikkeld uit maar het is wel een haarstijl die makkelijk is voor naar school. En hij blijft ook nog eens de hele dag perfect zitten!

Misschien maak ik hier een tutorial van in de vorm van een filmpje zodat ook jullie deze vlecht zelf kunnen maken! Ik heb in ieder geval al een nieuw filmpje in elkaar gezet met daarin een vlecht, maar ik moet alleen nog de voice-over opnemen en daarna upload ik hem naar youtube en zet ik hem op mijn site. Als er nog meer ideeën zijn voor vlechten of andere haar dingen, laat het dan weten in de comments (eventueel met een plaatje erbij)!

Wat vinden jullie van deze vlecht?

 

4 gedachtes over “Zipper Braid | Hair

Geef een reactie

