Helix piercing

Al een tijdje lang dacht ik na over een helix piercing. Ik ben niet iemand die overal piercings heeft of dat wil maar een helix piercing vond ik al erg lang mooi en leek me ook erg leuk! Ik wist alleen nog niet of ik het écht wel wilde en waar ik hem dan zou moeten laten schieten, maar uiteindelijk heb ik het toch gedaan. En nu heb ik dus een piercing!

Ik heb al heel erg lang drie gaatjes in ieder oor dus bang voor de pijn was ik absoluut niet. Mijn eerste paar gaatje had ik al toen ik een jaar of drie/vier was. In groep vijf besloot ik nog een tweede paar gaatjes te laten schieten en volgens mij heb ik in groep zeven mijn derde paar laten schieten. Ik heb dus al drie gaatjes in ieder oor. Ik ben er nog steeds blij mee, maar een helix piercing leek me ook wel erg leuk. Een helix piercing is een piercing die bovenin je oorschelp zit.

Een helixpiercing kan je echt laten piercen, maar je kan het ook bij sommige juweliers laten doen. Ik heb het bij een juwelier in Goes laten doen, zij hadden ook een erkenning van de GGD. Je hoort namelijk wel eens verhalen over helix piercings die gaan ontsteken. Vaak hoor je ook dat het meer pijn doet dan je andere gaatjes omdat het echt door je kraakbeen heen gaat.

Ik zelf vond de pijn echt reuze meevallen! Voor ik het wist zat hij er al in, en ik vond het zelf geen pijn doen. Ik moet wel erbij zeggen dat mijn pijngrens vrij hoog is. Een paar minuutjes erna voelde ik het wel een klein beetje gloeien en als je er aan zat deed het wel een beetje pijn. Maar het was zeker geen extreme pijn. Ik heb mijn helix piercing nu precies een week en het doet al bijna helemaal geen pijn meer, alleen als ik hem echt heen en weer beweeg voel ik het een beetje.

Ik had niet zo veel keuze uit oorbellen die erin konden maar ik heb gekozen voor een zilveren oorbel met een steentje. Over een paar weken is het als het goed is echt een gaatje net als mijn andere oorbel gaatjes. Dan ga ik er wel wat anders in doen denk ik, er zijn zoveel leuke te vinden! En volgens mij kan er ook een gewone oorbel in, maar dat weet ik niet zeker.

Ik ben er in ieder geval erg blij mee en ik hoop ook dat het verder allemaal goed blijft gaan en niet gaat ontsteken of iets dergelijks. Ik heb nu dus naast drie oorbellen ook nog een helix piercing erbij!

4 gedachtes over “Helix piercing

  1. Staat je heel leuk!heb er ook weleens een gehad maar had het weer dicht laten groeien.
    Heb ook weleens een neus piercing gehad ik voelde er niks van maar m’n ogen gingen wel tranen wat normaal is.
    Maar die heb ik inmiddels ook al lang niet meer.
    Ik wist niet dat zo’n oor piercing Helix heet.

Geef een reactie

