Rome 2014 | Lifestyle

Het laatste artikel kwam alweer meer dan een week geleden online, maar dat had een reden. Ik was de afgelopen week met school op Romereis. Een hele week was ik dus samen met een groep van vierde en vijfde klassers in Rome. In die week heb ik erg veel foto’s gemaakt en vandaag wil ik graag de foto’s met jullie delen en vertellen wat ik van de stad Rome vond! Klik snel verder!

Ik ben al vaker in grote steden geweest zoals Londen, Parijs en Oslo maar Rome was weer totaal anders dan deze steden. Iedere stad heeft weer andere kenmerken en ook in Rome was het weer heel leuk om te zien hoe anders het was dan alle andere steden waar ik al eens ben geweest.

We gingen met een groep van ongeveer 50 leerlingen uit de vierde en de vijfde klas, met daarbij drie leraren. We gingen jammer genoeg niet met het vliegtuig maar met de bus. De reis duurde erg lang, vooral omdat ik ’s nachts geen minuut heb geslapen omdat ik om een of andere rede echt niet kan slapen in een bus of auto. We stopte na de busreis in Florence en hebben daar een dag rond gelopen en dingen bezocht. Florence was een erg mooie stad, maar ik vond de sfeer in Rome leuker.
Na een dag in Florence te zijn geweest, moesten we nog ongeveer vijf uur in de bus zitten naar Rome. Rond ongeveer half 12 ’s avonds kwamen we aan bij het hotel en zijn we bijna allemaal gelijk gaan slapen.

Het weer in Florence en Rome was echt heel erg warm. ’s Ochtends was het in de schaduw al 24 graden! Voor mij was het af en toe wel iets té warm, want ik kan niet zo goed tegen heel erg warm weer. Op de eerste dag was ik dan ook al gelijk verbrand, ondanks dat ik me wel had ingesmeerd.

Wat me gelijk opviel aan Rome was het verkeer. Er rijden heel erg veel scooters en iedereen rijdt echt dwars door elkaar heen. Dit viel me gelijk op en het was ook heel anders dan in Nederland. Ik vond het wel bijzonder om te zien dat ze echt dwars door elkaar heen reden zonder ongelukken te veroorzaken.
Verder moesten we allemaal erg goed opletten op zakkenrollers, gelukkig heb ik er zelf geen last van gehad.

Overal waren trouwens erg veel Jasmijn bloemen, hier ook bij een ijswinkeltje. Op sommige plaatsen waren er hele muren vol met Jasmijn bloemen.

We waren ook in een hele grote ijswinkel, dit was echt een ijswinkel met de grootste hoeveelheid verschillende smaken die ik ooit heb gezien. Het was daardoor ook even goed nadenken wat ik zou nemen maar uiteindelijk heb ik bosvruchten yoghurt genomen, en deze was echt heel erg lekker. Daarbij nam ik ook nog perzik.

Hierboven is ook nog de Sint Pieterskerk te zien. We zijn in nog veel meer kerken geweest, maar ik vond eigenlijk alle kerken een beetje op elkaar lijken. Wel was het lekker koel in de kerken. Dat was wel fijn zeker omdat het vooral de laatste dagen echt heel warm was. Op de laatste dag heb ik ook veel met een sjaal om mijn schouders en over mijn hoofd gelopen tegen de zon.

Ik heb nog veel meer foto’s, meer dan 500, maar dan zo dit artikel veel te lang worden. Ik vond het in ieder geval heel erg leuk en we waren ook met een erg leuke groep. We hebben ook erg veel gezien en gedaan en na een hele week lopen waren mijn voeten ook helemaal kapot en open door de blaren.

Ik vond Rome ook weer een hele andere stad dan alle steden waar ik al ben geweest. Het was weer een hele andere sfeer. Ook waren de huizen en de straten heel anders, de huizen waren vooral oranje en rood gekleurd en er was ook te zien dat het echt een heel ander klimaat is dan hier in Nederland. Het is ook veel stoffiger, heel mijn schoenen waren helemaal oranje!

Ik vond het in ieder geval heel erg leuk!

 

 

 

Een gedachte over “Rome 2014 | Lifestyle

Geef een reactie

