Chi G2 Stijltang | Review

Mijn zusje heeft krullend haar, maar wil ook wel eens steil haar hebben en daarom leek een goede stijltang me het perfecte cadeau. We hadden thuis al een stijltang maar die was al zo vaak gebruikt dat de platen een beetje versleten waren en hij niet meer goed sloot. Tijd voor een nieuwe dus. Ik besloot om een goede stijltang te kopen en uiteindelijk kwam ik uit op een stijltang van het merk Chi. Klik snel verder voor de foto’s!

De foto’s van dit artikel heb ik al vrij lang geleden gemaakt maar eigenlijk nooit online gezet. Dit is mijn zusjes haar, inmiddels is ze alweer naar de kapper geweest en heeft ze het in lagen laten knippen. Maar zoals je ziet heeft mijn zusje krullend haar. Zelf vindt ze ook dat haar haar heel erg pluizig is, ik vind dit wel mee vallen maar als haar haar steil is, is dit ook gelijk weg.

Bij de stijltang kocht ik ook een klein flesje beschermolie. Je hebt maar een klein beetje nodig, maar je haar word er wel super zacht van en het beschermd tegelijkertijd ook nog eens je haar.
Nadat ik de olie in het haar heb gedaan verdeel ik het haar altijd in verschillende delen. Eerst een middenscheiding en dan verdeel ik deze twee plukken nog in het bovenste en onderste deel. Net als mijn haar is het haar van mijn zusje ook dik dus is het wel handig om verschillende plukken een voor een te steilen. Het haar wat ik nog niet steil is zet ik altijd vast met een klem.

De stijltang heeft drie standen qua temperatuur voor verschillende haartypes. Naast deze drie vaste standen kan je de temperatuur ook zelf bedienen. De temperatuur kan ingesteld worden van 80 tot 220 graden. Ook heeft deze stijltang keramische platen. Veel stijltangen hebben platen waarvan alleen het bovenste laagje keramisch is, maar bij deze stijltang zijn de platen helemaal keramisch. Hierdoor slijten de platen niet en beschadigd het je haar minder. Natuurlijk is een stijltang nooit goed voor je haar maar keramische platen maken zeker verschil. De haarschubben worden namelijk gesloten door de keramische platen.
De stijltang zelf werkt echt heel erg goed. Na een keer is de pluk haar al steil. Ik ga er altijd nog een keer over heen zodat het hele haar echt helemaal kaars recht is en na twee keer ziet mijn zusjes haar er uit zoals de foto hierboven.

De stijltang werkt erg goed en het haar blijft ook heel de dag, en ook de dag daarna nog helemaal steil. De stijltang is wel duur, maar je krijgt er wel een hele goede stijltang voor terug.

Hier ook nog een foto van mijn haar toen het steil was door de Chi stijltang. Dit was een foto voordat ik naar het kerstbal op school ging. Ook mijn haar is hier helemaal stijl en het glanst ook nog eens.
Mijn zusje is nog steeds heel blij met deze stijltang! Ik heb de stijltang gekocht op internet bij John Beerens, hij kost hier 152,00 euro. Ik heb dit cadeau samen met mijn ouders gegeven.

Als je nog op zoek bent naar een goede stijltang, dan is dit zeker een aanrader!

 

3 gedachtes over “Chi G2 Stijltang | Review

  1. Hi Jasmijn

    Wat een goed review! ik heb zelf ook krullend haar dus deze stijltang zal ook wel goed zijn voor mijn haar! misschien dat ik het ooit nog wel eens koop :)

    xx

    • Bij de stijltang kreeg ik een gratis flesje Silk Infusion, het is best prijzig als je het koopt, maar je hebt er maar een klein beetje voor nodig en ik vind het wel een erg fijn product!

Geef een reactie

