Studiekeuze & Se-week | My life; What’s happening? #7

Vandaag vond ik het weer eens tijd voor een persoonlijk artikeltje. Zoals jullie konden lezen had ik afgelopen week herfstvakantie. Ondanks dat ik een week niet naar school hoefde, had ik toch erg veel te doen voor school. Volgende week begint namelijk mijn se-week en goede cijfers kan ik wel gebruiken. Ondanks dat ik nu bijna iedere dag uit school tot ’s avonds leer heb ik me vandaag even een leer-vrije avond gegeven. Misschien niet zo slim, maar in plaats daarvan heb ik wel naar allerlei informatie over studies en decentrale selecties gezocht.

Het laatste jaar vwo 6 gaat gelukkig, zoals ik eigenlijk al een beetje verwacht en gehoopt had, beter dan vorig jaar. Het leerwerk wordt er zeker niet makkelijker op maar ik heb nu wel een duidelijk doel voor ogen en dat is slagen voor mijn eindexamen. En dat komt toch al steeds dichterbij.

Wat ook steeds dichterbij komt is mijn studiekeuze. En omdat ik iemand ben die veel twijfelt en niet snel kan kiezen, gaat dit ook weer een moeilijke keuze worden. De studie die ik volgend jaar het liefste wil doen is geneeskunde in Rotterdam. Ik ben vorig jaar al naar een open dag geweest en deze donderdag ga ik naar een meeloopdag. Op het moment dat ik dit schrijf (woensdag avond) ben ik er dus nog niet geweest. Ik ben heel erg benieuwd en ik heb er zin in. Om 5.15 opstaan om op tijd te komen met de trein vind ik daarom ook helemaal niet erg. En gelukkig ga ik ook niet alleen, maar gaat een vriendin uit de andere vwo klas ook.

Maar geneeskunde is wel een studie waarbij je via de decentrale selectie geselecteerd word. En jammer genoeg wordt er daarbij gekeken naar de se-cijfers uit de vijfde klas. Wat dan ook weer heel jammer is, is dat mijn cijfers van dat jaar absoluut niet goed zijn en daarom ben ik ook bang dat ik met alleen een goede motivatie niet door de selectie heen zal komen. Toch ga ik het zeker weten proberen, want ik weet zeker dat geneeskunde echt een studie is die bij mij past en ook een studie die ik echt interessant vind.


Omdat ik ook een plan B moet hebben wil ik ook nog graag naar een meeloopdag in Amsterdam voor de studie gezondheid & leven, en misschien ook nog naar biomedische wetenschappen. Alleen is Amsterdam een flink eind met de trein en daarom vind ik het ook erg jammer dat die studie alleen in Amsterdam zit, omdat ik graag wat dichter bij huis blijf zoals bijvoorbeeld Rotterdam.

Zoals je leest ben ik op het moment dus heel erg bezig met leren en studies bekijken. En verder gebeurt er eigenlijk niet zo veel boeiends, haha! Ik denk dat ik hierbij dit artikel weer afsluit en zo al naar bed ga en nog wat lees, want morgen moet ik er weer vroeg uit.

Zijn jullie op het moment ook zo druk met school en misschien ook studiekeuzes?

Bron plaatje: Pinterest

5 gedachtes over “Studiekeuze & Se-week | My life; What’s happening? #7

  1. gezondheid & leven is een vorm van Gezondsheidswetenschappen en dat hebben ze wel in Rotterdam. (Maastricht is het breedste op gebied van gezondheidswetenschappen) Maar op kamers gaan lijkt mij ook heel leuk, daarom ga ik dat volgend schooljaar doen in Utrecht ;)

  2. Ik ben ook druk bezig met de studiekeuze. Maar ik heb de hbo keuzegids besteld (zie ook een artikel op mijn blog) dat heeft mij wel erg geholpen. Ze hebben ook studiekeuze gids universiteiten misschien is dat een tip voor je? Veel succes ermee!

  3. De SEweek is bij mij ook bezig… Maar ik denk nu maar: even hard doorwerken en dan kan ik daarna heerlijk uitrusten. En studiekeuze is zo lastig! Ik twijfel heel erg tussen academische pabo en technische wiskunde, i know, totaal verschillende dingen… We hebben nog een poosje om te beslissen gelukkig!

  4. Hee ik kwam toevallig op je blog terecht. We hebben precies dezelfde lay-out :).Ik zit nu ook in VWO 6 en het is inderdaad best druk met al dat leerwerk(vind ik). Ik ben ook al naar een paar aantal open dagen geweest o.a. Radboud Nijmegen en ik ga de 22e nog naar Utrecht.

Geef een reactie

