Kobo aura hd ereader | Review

Een e-reader was iets wat ik eerst eigenlijk helemaal niet wilde, een boek vasthouden en in je kast hebben staan vind ik veel leuker. Maar toch begon ik ook over de voordelen van een e-reader te denken. Op vakantie bijvoorbeeld is een ereader veel makkelijker zijn. Ik had al een beetje rond gekeken op internet, maar toen er bij BCC een actie was besloot ik een e-reader te kopen! En intussen ben ik al helemaal gewend aan mijn e-reader. Daarom zal ik jullie vandaag vertellen wat ik er nou eigenlijk van vind!

Ik heb de Kobo aura hd gekocht. Het formaat is eigenlijk net zo groot als een gemiddeld boek. Ik heb ook gelijk een roze hoesje gekocht zodat het scherm beschermt blijft en er geen krassen op komen. Het scherm is mat en wat erg fijn is aan e-readers is dat de zon niet op het scherm weerkaatst. Dit is wel erg fijn want een boek lezen in de felle zon is meestal niet fijn door de witte bladzijdes. Ook kan je de schermverlichting aanzetten en zelf verstellen. Ook in het donker kan je dus alles goed lezen.

Een van de redenen waarom een e-reader mij ook erg makkelijk leek, was dat ik nu gratis boeken kon downloaden. Ik lees erg veel en ook snel en daarom is het veel goedkoper om boeken te downloaden en via mijn e-reader te lezen. Op de e-reader staat ook precies hoeveel en welke boeken je al hebt gelezen en hoeveel uur je erover hebt gedaan. Dit vind ik zelf wel handig om te zien.
Ook kan je allerlei dingen aanpassen, zoals bijvoorbeeld de lettergrootte en de regelafstand. Je kan alles aanpassen tot dat je het zelf fijn vind lezen!

Ik ben blij dat ik een e-reader heb gekocht. Ondanks dat ik een ‘echt’ boek nog steeds boven een e-reader zou kiezen. Het is gewoon makkelijker om een kleine e-reader mee te nemen in plaats van een heleboel boeken. Ook is het erg makkelijk om online gratis boeken te downloaden en dat scheelt dus ook weer geld! En nu kan ik ook boeken downloaden waarvan ik ze niet per se in mijn boekenkast wil hebben maar die me wel leuk lijken om te lezen.

Ik ben in ieder geval blij met mijn e-reader! Op dit moment zijn de e-readers ook in de aanbieding op http://bol.com, dus mocht je er een willen kopen dan zou ik daar zeker even kijken!

Een gedachte over “Kobo aura hd ereader | Review

Geef een reactie

