DIY Kerst Labels | DIY

Sinterklaas is het land weer uit en dat betekend dat kerst eraan komt. Wij doen thuis niets meer aan Sinterklaas, maar wel aan kerst! Mijn kamer heb ik al een beetje in de kerstsfeer gebracht en ook moet ik alvast bedenken wat voor cadeautjes ik ga kopen. Ik vind het altijd leuk om cadeautjes te geven en het is nog leuker als ze leuk ingepakt zijn. Vandaar dat ik labels maakte om aan kerstcadeautjes te hangen.

In totaal zijn dit alle labels die ik tot nu toe heb gemaakt. Sommige zijn echt alleen voor kerst, omdat er bijvoorbeeld ‘merry christmas’ op staat, maar andere kunnen ook voor bijvoorbeeld verjaardagen gebruikt worden. Ik denk dat ik binnenkort nog meer van dit soort kaartjes ga maken, want ik vind het echt leuk om te doen en het maakt een cadeautje gelijk een stuk persoonlijker.

Ik heb deze ‘name tags’ zoals op de verpakking staat gekocht bij de action voor maar iets van €0,35 cent. Heel goedkoop dus. Je kan er zelf nog allerlei verschillende teksten en patroontjes op tekenen. Ik heb er heel wat voor kerstmis gemaakt. Op sommige heb ik to en from gezet maar op andere alleen merry christmas met wat dingetjes eromheen.

Ik heb verschillende lettertypes gebruikt en vooral veel bloemetjes en takjes gebruikt. De kaartjes passen qua stijl allemaal wel een beetje bij elkaar. Ik wil dit soort dingen altijd heel precies doen, maar kleine foutjes zoals een iets te dik geschreven letter vallen eigenlijk helemaal niet zo op, en daarnaast is zo ook goed te zien dat je ze zelf gemaakt hebt.

Naast de pakjes met kartonnen name tags heb ik ook nog een pakje met pastel kleurige kaartjes gekocht. Ik hou zelf niet van de kleuren geel en oranje die ook in het pakje zitten maar de blauwe en roze vind ik wel erg leuk. Daarom heb ik ook hiervan een kaartje al gemaakt.

Dit zijn de kaartjes in de verpakking. Het enige wat ik verder nog heb gebruikt is een fineliner, zodat ik kleine dingetjes erop kon tekenen en schrijven. Ik heb van de kartonnen kaartjes gelijk drie pakjes gekocht en een met gekleurde kaartjes zodat ik alvast een voorraadje heb!

Wat vinden jullie van deze kaartjes?

 

3 gedachtes over “DIY Kerst Labels | DIY

Geef een reactie

