Dutch bun | Hair

De laatste tijd draag ik mijn haar erg vaak in een hoge knot, dit deed ik al best vaak maar nu al helemaal. Het zit heel de dag goed, het kost weinig tijd om in je haar te doen en je hebt niet heel de tijd je haar los hangen. Toch wilde ik weer eens wat anders met mijn knot. En het resultaat was een simpele knot met een dutch braid.

Ik heb wel vaker een lage knot met een dutch braid, maar ik wilde dit keer een hogere knot. Ik heb zoals altijd een zijscheiding gemaakt. Hierna begon ik aan de kant met het meeste haar met de vlecht. Ik heb onderlangs ingevlochten, schuin naar boven. Hierna heb ik de vlecht wat breder gemaakt en vervolgens een staart gemaakt en mijn knot vast gezet met schuifspeldjes. Tegenwoordig vind ik het het mooiste om mijn knot met schuifspeldjes vast te maken. Dan is mijn knot wat platter en zit hij steviger vast.

Ik vind het zelf altijd erg mooi als de vlecht breed is. Hierdoor lijkt de vlecht dikker en hij is ook gelijk een stuk groter. Het is het makkelijkste om de plukjes van de vlecht losser te trekken terwijl je de vlecht nog vast hebt. Hierdoor kan je de vlecht zo breed maken als je zelf wilt.
De vlecht ging wel een beetje omhoog staan door al het getrek, daarom deed ik er nog twee schuifspeldjes in zodat de vlecht wat platter op mijn hoofd lag. Ook maakte ik de vlecht zelf vast met alleen een schuifspeldje, ik deed er geen elastiekje in. Doordat de vlecht ook in de knot komt zit hij eigenlijk al goed vast.

En dit is dan de knot met de vlecht. Het is echt een hele simpele haarstijl, maar als je eens wat anders wilt proberen wat niet moeilijk is probeer dit dan zeker eens!

2 gedachtes over “Dutch bun | Hair

Geef een reactie

