Lampjes als decoratie| Inspiration

Toen ik een tijdje geleden in de Intratuin liep zag ik op de kerstafdeling een paar hele leuke lampjes hangen. Het zijn geen echte lampjes met lampen er in die licht geven maar als decoratie om op te hangen. Ik besloot ze niet gelijk te kopen, maar later heb ik ze alsnog gekocht. Jammer genoeg hadden ze toen niet meer alle soorten maar toch ben ik blij dat ze er nog waren. Klik snel verder om te zien wat ik ermee gedaan heb.

 

 

 

Ik heb twee verschillende soorten lampjes. Drie grote en twee kleine. Ik heb niet alle lampjes gebruikt. In totaal heb ik er drie opgehangen, twee grote en een kleine. Ik wilde ze graag aan mijn plafond hangen boven mijn grote stoel. Ik wilde liever niet gelijk haakjes in mijn plafond boren omdat ik ze er over een tijdje misschien af wil halen en dan vind ik het mooier als er geen haakjes in het plafond zitten.

Ik heb het volgende gebruikt:
– Lampjes
– Dun lint/ vissendraad
– Gips
– Witte verf + kwast

Natuurlijk is het veel handiger om gewoon haakjes in je plafond te hangen, maar dit is een alternatieve optie.
Als eerste heb ik gekeken op welke hoogte lampjes en op welke plek ik de lampjes wilde hebben. Ik heb licht roze lint gebruikt omdat ik dit wel bij mijn muur vond passen, maar je kan natuurlijk ook iets van vissendraad gebruiken.
Nadat ik de lengte van de lintjes had bepaalt knipte ik ze af. Ik heb ze wel langer afgeknipt dan nodig was zodat ik sowieso genoeg ruimte lint over had.

Hierna was het tijd voor het gips. Ik heb sneldroog gips gebruikt, dit droogt binnen een kwartier. Omdat ik ze aan mijn plafond hing, heb ik als eerste de lintjes zonder lampje eraan gebruikt. Ik heb de lintjes met gips op mijn plafond geplakt. Dit is best lastig want je moet de lintjes best lang vasthouden tot het gips echt goed gedroogd is. Hierna moet het nog wel een tijd uitharden en je moet er ook niet te hard aan trekken want dan brokkelt het gips weer af.
Als de lintjes eenmaal vast zitten en het gips is gedroogd is het een grijze kleur. Ik heb dit vervolgens wit geverfd zodat het niet opvalt.

Toen het gips goed droog was heb ik voorzichtig de lampjes eraan gehangen. En ook heb ik nog de kleine over gebleven stukjes afgeknipt. En zo ziet het er uiteindelijk uit. Ik vind het zelf erg leuk uit zien en ik ben heel blij dat ze toch nog twee soorten lampjes hadden bij de Intratuin.

Ik heb nu twee grote en twee kleine lampjes ophangen. Misschien hang ik de andere lampjes die ik nog heb ook nog op, maar dat weet ik nog niet zeker. Ik vind het er nu nog een beetje te kaal uitzien. Als ik de andere lampjes ook nog op ga hangen zal ik daarvan ook nog het eindresultaat op mijn blog laten zien!

 

Een gedachte over “Lampjes als decoratie| Inspiration

Geef een reactie

