Shake it like a Polaroid | Lifestyle

Sinds ik m’n polaroid camera heb, heb ik al best wat foto’s gemaakt. Ik vind een polaroid camera zo leuk! Het is iedere keer weer spannend of de foto goed gelukt is. Eerst bewaarde ik mijn Polaroid foto’s gewoon in een stapeltje op mijn bureau, maar ik besloot er toch iets anders mee te doen. Dit laat ik jullie binnenkort zien in een apart artikel. Vandaag wil ik jullie wat van mijn Polaroid foto’s laten zien en jullie wat vertellen over de camera zelf.

De bovenstaande foto’s zijn een paar polaroids die ik al gemaakt heb. De bovenste zijn gemaakt op het strand, die daaronder met kerst en de onderste twee zijn gemaakt op mijn verjaardag, ik was twee weken geleden op 29 januari jarig.
Ik vind het echt heel leuk om foto’s te maken met mijn polaroid. Tegenwoordig is het natuurlijk makkelijk om een mooie foto te maken met een digitale fotocamera. Je kan direct het resultaat zien en weer opnieuw een stuk of tien foto’s maken. Wat ik juist zo leuk vind aan een polaroid is dat je niet van te voren weet hoe de foto eruit ziet. Polaroid foto’s zijn best duur en daarom maak je meestal niet tien foto’s achter elkaar met een polaroid. Je moet echt even kijken hoe je precies de foto maakt en dan is het nog maar afwachten of de foto goed gelukt is!

De meeste foto’s heb ik tot nu toe dus binnen gemaakt, behalve die van het strand. Ik merk wel dat het fijn is om voldoende licht te hebben, bijvoorbeeld dus buiten. Er zitten verschillende standen op de polaroid, variërend van weinig licht tot veel licht. Dit bepaald dus de sterkte van de flitser. Foto’s op klaarlichte dag in huis kan je het beste maken met de sterkste flitser.

Naast de flitser zijn er verder geen instellingen die je kan veranderen. Toch zijn er meer dingen waar je op moet letten. Het vakje waar je door kijkt zit namelijk hoger dan de lens zelf. Wat je dus door het vakje ziet is iets anders dan wat je uiteindelijk op de foto te zien krijgt. Hierdoor is het in het begin ook een beetje oefenen, zowel met de flitser als met de lens. Ook ik heb al een paar mislukte foto’s gehad. Een selfie maken is trouwens ook niet echt aan te raden. Door de flitser en de camera die best dichtbij is krijg je een nogal overbelichte foto. Je kan dus beter vragen of iemand anders een foto van je wil maken.

Ondanks mijn mislukte selfie, ben ik nog steeds heel erg blij met mijn polaroid camera. Ik hoop nog veel meer foto’s te maken!

 

 

2 gedachtes over “Shake it like a Polaroid | Lifestyle

  1. Hahaha, ik kan me voorstellen hoe je reactie moet zijn geweest toen bleek dat de foto veel lager genomen was dan je dacht! Mooi geschreven artikel! X

Geef een reactie

