Succulents | Lifestyle

Je kent ze vast wel, vetplantjes die je tegenwoordig in allerlei soorten en maten kunt kopen. Ik hou niet zo van cactussen, maar vetplantjes vond ik toch wel steeds leuker worden. Ook op Pinterest zag ik ze steeds vaker voorbij komen. Deze vakantie besloot ik mijn expidit kast van Ikea op te ruimen, zo’n kast met open vakken. Omdat ik wat dingen weg deed had ik ruimte over en daarom ging ik diezelfde middag nog even naar de Intratuin om vetplantjes te kopen. Naast vetplantjes heb ik ook nog twee andere plantjes gekocht. Vandaag laat ik jullie zien wat voor vetplantjes ik heb gekocht.

Vetplantjes zijn heel erg makkelijk te onderhouden. Ze kunnen makkelijk een tijdje zonder water en de kans is dus klein dat ze gelijk dood gaan als je ze een week geen water geeft. Let wel, want ze kunnen niet eeuwig zonder water. Ik heb mijn plantjes nu in mijn kast staan. Ze krijgen hier redelijk wat licht, maar af en toe zet ik ze overdag als ik naar school ben even in mijn vensterbank, zodat ze wat extra licht op kunnen vangen.

Ik kocht mijn plantjes dus bij de Intratuin. Jammer genoeg hadden ze niet heel veel soorten dit keer, maar misschien over een tijdje weer wel. Toch kocht ik in totaal vijf plantjes en potjes, waarvan er drie vetplantjes zijn. Ik vond het ook wel leuk om er nog twee gewone plantjes bij te kopen. Ik heb een grote vetplant gekocht en twee kleintjes. Bij de plantjes kocht ik witte potjes, lichtblauw vond ik ook wel erg leuk maar wit past wat beter bij de rest van mijn kamer.

Ik denk dat het plantje in de foto hierboven mijn favoriet is. Dit is de kleinste. Ik wil binnenkort nog wat plantjes in andere vormen kopen, want je hebt ze in allerlei verschillende vormen en kleuren. Ook lijkt het me leuk om ze op andere plekken te zetten, bijvoorbeeld tussen fotolijstjes en in andere potjes.

Op Pinterest kwam ik ook plaatjes tegen waarin staat hoe je vanuit een vetplantje nieuwe vetplantjes kan kweken. Dat lijkt me ook leuk om een keer te proberen. Maar eerst ga ik er maar eens voor zorgen dat deze plantjes het overleven! Ik was per ongeluk al vergeten om een van de niet vetplantjes water te geven. Ik zag het pas toen de blaadjes helemaal slap hingen. Gelukkig kon ik hem nog redden door hem snel water te geven en nu staat hij er weer mooi bij!

Zodra ik weer wat nieuwe plantjes heb, zal ik weer een artikel erover schrijven!

4 gedachtes over “Succulents | Lifestyle

  1. Wij hebben ook enkele vetplantjes staan. Persoonlijk vind ik ze erg mooi, omdat ze er strak uitzien en goed passen bij een modern interieur. Vooral in die witte bloempotten komen ze helemaal tot hun recht.

Geef een reactie

