Waarom ik van bloggen hou | Lifestyle

Bloggen is iets wat ik nu al een hele tijd doe. Ik probeer er een zekere regelmaat in te houden (ook al lukt dat niet altijd) en ik vind het heel erg leuk om weer een artikel online te kunnen zetten. Daarnaast zou ik het denk ik echt missen als ik niet meer zou bloggen. Vandaag daarom een artikel over mijn liefde voor bloggen!

Creativiteit
Ik denk dat dit voor mij wel een van de belangrijkste dingen is. Door te bloggen kan ik echt mijn creativiteit kwijt en daardoor vind ik het ook zo leuk om te doen. Er zijn zoveel verschillende delen aan bloggen waarvoor creativiteit heel handig is. Natuurlijk moet ik bedenken waar ik over wil schrijven, maar daarnaast vind ik fotograferen heel erg leuk, bezig zijn met nieuwe make-up, nieuwe vlechten proberen, foto’s en filmpjes bewerken en op mijn kamer ben ik vaak bezig met van alles en nog wat. Dit zijn allemaal dingen die bij bloggen horen en waar ik mijn creativiteit in kwijt kan.

Afleiding
School gaat me niet altijd even makkelijk af, ik ben de afgelopen zes jaar bijna alleen maar met school bezig geweest en bloggen is daarnaast een fijne afleiding. Op school ben ik daarnaast ook vooral bezig met wetenschappelijk vakken. Ik zit nu in mijn laatste jaar op de middelbare school dus echt wetenschap kan je het niet noemen, maar je snapt vast wel wat ik bedoel. Scheikunde en wiskunde zijn totaal iets anders dan bloggen en Youtube. Daarom vind ik het fijn om af en toe gewoon eens even iets anders te doen dan leren en huiswerk maken. Bloggen is dus een hele fijne afleiding voor me.

Fotograferen
Door bloggen ben ik me eigenlijk echt in fotografie gaan verdiepen. Ik vind mooie foto’s op een blog altijd een groot pluspunt en daarnaast vind ik fotograferen heel erg leuk om te doen. Ik kan zo een uur bezig zijn met het maken van foto’s, in de hoop dat de perfecte foto erbij zit. Niet alleen bloggen heeft mijn interesse voor fotografie aangewakkerd, op vakanties en bij bijzondere dingen wilde ik ook graag zelf mooie foto’s maken. Sinds ik mijn spiegelreflex camera heb, ben ik me echt in fotografie gaan verdiepen. Ik zet hem nu niet meer op de automatische stand, maar ik probeer echt met de verschillende instellingen bezig te zijn om de perfecte foto te maken. Naast mijn spiegelreflex camera van Canon heb ik nu ook een Polaroid camera en sinds kort ook een analoge fotocamera. Hierover plaats ik binnenkort een artikel!

Uitlaatklep
Dit hoort denk ik wel een beetje bij creativiteit en afleiding, bloggen kan ook echt een uitlaatklep zijn op sommige momenten. Zo plaats ik af en toe op mijn blog hoe het nu op school gaat en wat ik wil gaan doen als ik mijn diploma heb gehaald. Ik vind het fijn om het allemaal op te schrijven en misschien kan ik er andere mensen ook mee helpen of juist andersom. Ik vind het altijd om op te schrijven wat me bezig houd op dat moment, in plaats van er echt over te praten.

Schrijven
Ik hou van schrijven! Toen ik klein was schreef ik al korte verhaaltjes en toen ik wat ouder werd schreef ik in notitieboekjes zelfs hele verhalen, jammer genoeg maakte ik ze nooit af, maar het is wel leuk om terug te lezen. Ook heb ik een keer een schrijfwedstrijd gewonnen in groep 8. Ik vind schrijven ook makkelijker, je hebt de tijd om na te denken en op de een of andere manier vind ik het makkelijker om te zeggen wat ik denk. En op mijn blog kan ik natuurlijk veel schrijven!

Andere blogs
Ik vind het niet alleen leuk om aan mijn eigen blog te werken, maar ook om andere blogs te bezoeken. Ik reageer niet zo veel op andere blogs, maar ik lees wel veel andere blogs. Ik vind het leuk om te zien waar andere mee bezig zijn en wat voor artikelen anderen plaatsen. Ook kom ik hierdoor in contact met andere bloggers en dat vind ik heel erg leuk, samenwerkingen vind ik ook erg leuk, al heb ik dat nog niet zo veel gedaan.

Er zijn vast nog meer dingen die ik ben vergeten te noemen, maar dit zijn in ieder geval de belangrijkste dingen die ik het leukste vind aan bloggen!

 

5 gedachtes over “Waarom ik van bloggen hou | Lifestyle

  1. Mee eens. Ik houd ook van schrijven en ben ook heel creatief. Ook ben ik dol op mode en dat samen verwerk ik in mijn blog. Andere blogs inspireren mij, voor bijvoorbeeld outfits. Super leuk, dat bloggen ;)

Geef een reactie

