Sally Hansen Miracle gel | Review

Sinds kort verkopen ze bij de Etos bij mij in de buurt geen Essie meer, in plaats daarvan was er een nieuw merk: Sally Hansen. Ik had er al eerder over gehoord, maar toch kocht ik er steeds maar geen. Toch las ik nu overal dat de nagellak echt lang blijft zitten, dus ik was toch wel benieuwd en besloot een kleur te kopen. Klik verder om te zien of de nagellak echt zeven dagen lang perfect is blijven zitten.

Ik heb nog nooit eerder nagellak van dit merk gehad, dus daarom moest ik naast een kleur ook de topcoat kopen. Er zijn erg veel kleuren van dit merk te koop en ik koos voor de kleur 240 B Girl. Dit is een min kleur en hij past perfect bij de lente! Bij de kleur moest ik dus ook de topcoat kopen. Stap 1 is de kleur aanbrengen en stap 2 is de topcoat. Ik heb hieronder geen basecoat gebruikt van een ander merk omdat dat natuurlijk geen gel lak is en dit wel. Ik was in ieder geval erg benieuwd naar het resultaat en naar hoe lang deze nagellak daadwerkelijk bleef zitten.
De lakjes zijn niet echt budgetproof, want een flesje kost €11,99. Ik zelf vind dit wel mee vallen want meestal is de kwaliteit van een duurder lakje wel beter.

De nagellak lakt best fijn, dit komt doordat het kwastje lekker breed is. Ik vind dit zelf altijd erg fijn omdat je dan in een keer gelijk een groot deel van je nagel lakt. Ik merkte geen verschil in structuur tussen deze nagellak en een normale nagellak. Wel lakte de nagellak vrij streperig, ik heb deze nagellak nu twee keer gebruikt en beide keren was het een beetje streperig. Ook blijven er stukjes over waar minder nagellak op zit, als je begrijpt wat ik bedoel. Bij het tweede laagje nagellak bleven er af en toe stukjes minder bedekt. Dit vond ik wel jammer.
De nagellak dekt wel prima. Dit is een vrij lichte kleur en daarom zijn twee lagen ook wel noodzakelijk. Het mooiste is denk ik om drie laagjes te gebruiken, dan is de dekking echt perfect. Op deze foto’s heb ik steeds maar twee lagen aangebracht.

 

De topcoat zorgde voor een extra mooie glans. Wel nam de topcoat een klein beetje nagellak mee op het kwastje. Op een gegeven moment kan je topcoat daardoor een beetje verkleuren. De verkoper in de winkel vertelde me nog dat deze nagellak er langer over doet om te drogen dan normale nagellak, maar eigenlijk heb ik dit helemaal niet gemerkt! De nagellak is vrij snel droog, het uitharden duurt ook niet veel langer dan normaal. Het duurt wel iets langer dan bijvoorbeeld Essie nagellak, maar ik vond het heel erg meevallen! De kleur vind ik trouwens ook heel erg mooi!

En dan nu, hoe lang blijft de nagellak daadwerkelijk zitten? Natuurlijk verschilt dit ook per persoon. Mijn nagels zijn best sterk en ze groeien ook snel. Essie nagellak bijvoorbeeld blijft bij mij ook altijd ongeveer drie dagen zitten zonder te chippen.
De eerste keer dat ik deze nagellak aanbracht was op donderdag middag. Op zaterdag moet ik altijd een hele dag werken en dat overleefd mijn nagellak nooit. Aan het eind van de dag is mijn nagellak er altijd een eind af. Dit was dus eigenlijk de ultieme test. Jammer genoeg hield ook deze nagellak een dag werken niet vol. Toch probeerde ik het nog een keer. Op zaterdag avond na mijn werk bracht ik de nagellak weer aan. En dit is mijn nagellak na een week:

Eigenlijk zit het er nog best goed op! Er zijn een paar kleine chips te zien, maar die vallen bijna niet op. Wat bij mij wel gebeurde was dat er op de vierde dag een soort scheurtjes in mijn nagellak kwam. Dit is vooral te zien op mijn wijsvinger. Ik weet niet hoe het komt, maar het lijkt net of de nagellak een beetje is ingekrompen. De scheurtjes zijn wel jammer, maar ik vind de nagellak er nog mooi uitzien na een hele week! Het verwijderen van de nagellak gaat trouwens net zo makkelijk als normale nagellak.

De nagellak is niet budget-proof, maar hij blijft bij mij wel een hele week lang zitten! Ik ben erg tevreden over deze nagellak, ik denk dat ik binnenkort nog een nieuw kleurtje ga kopen!

Sally Hansen miracle gel €11,99

2 gedachtes over “Sally Hansen Miracle gel | Review

  1. Mooie lak, heb er inderdaad al heel veel (positiefs) over gehoord… misschien toch ook maar eens een keertje tijd om wat kleurtjes aan te schaffen! :)

Geef een reactie

