Make-up stash opruimen | Beauty

De laatste tijd ruim ik steeds een klein deel van mijn kamer heel goed op. Ik heb bijvoorbeeld mijn kledingkast helemaal uitgezocht, mijn boeken en ook mijn nagellak. Dit keer was mijn make-up la aan de beurt. Ik bewaar een groot deel van mijn make-up in een lade van mijn bureau. Alleen de producten die ik dagelijks gebruik staan op mijn bureau. De afgelopen jaren kocht ik af en toe wat nieuws en mijn la werd steeds rommeliger. Er zat nu ook erg veel make-up tussen die ik nooit meer gebruik of erg weinig. Er kon dus een heleboel make-up weg. Ik besloot daarom mijn make-up la weer eens een keertje uit te zoeken en de spullen die ik nooit meer gebruik weg te doen. Ik zal jullie ook gelijk laten zien hoe ik mijn make-up opberg.

Dit is de la waarin ik alles bewaar. Zoals je ziet is het erg rommelig. Er zit wel een logica in, maar op een gegeven moment raakt alles toch weer door de war. Ik gebruik een plastic bak met verschillende vakjes van Ikea. Deze bak past precies in mijn la en door de verschillende vakjes kan ik alles per onderdeel opbergen.

Als eerste heb ik alles uit de la gehaald en op mijn bureau gezet. Daarbij maakte ik groepjes. Ik zette bijvoorbeeld de lippenstiften allemaal bij elkaar en ook de oogschaduw mono’s etc. Ook gooide ik gelijk alles weg wat ik al heel lang niet heb gebruikt en wat ik waarschijnlijk ook niet meer ga gebruiken. Over sommige producten twijfelde ik nog een beetje dus die legde ik bij elkaar zodat ik daar later nog over kon beslissen. 

Nadat ik de hele la had leeg gehaald, maakte ik alles weer even schoon en vervolgens kon ik alles weer indelen. Ik vind deze bak echt super handig en qua hoogte past hij ook precies in mijn la. De indeling hield ik een beetje hetzelfde omdat ik daar wel tevreden over was, maar het is nu weer wat leger en netter doordat ik best veel heb weg gedaan. Zoals ik hierboven al zei, staan de producten die ik iedere dag gebruik op mijn bureau. Dit vind ik zelf makkelijk omdat ik dan alles snel kan pakken. Ook heb ik mijn Mac producten, op de lipsticks na, ook op mijn bureau staan omdat ik dit leuk vind staan.
Hieronder zal ik kort uitleggen welke producten elk vakje bevat.

Als eerste het grote vak, hierin bewaar ik mijn oogschaduw palletten. In dit vakje past mijn naked 2 pallet precies. Ook liggen hierin twee sleek palletten en een van Catrice.
Daaronder de twee kleine vakjes. Hierin bewaar ik mijn lippenstiften en mijn blush/poeder. Ik heb de blush doosjes achter elkaar gezet en het past precies. Ook heb ik hier naast blush een poeder van Catrice, ik gebruik op het moment de poeder van Mac, maar ik hou deze als reserve voor als mijn Mac poeder op is. Bij de lippenstiften is zoals je ziet nog genoeg ruimte voor een paar nieuwe, ik heb al een paar mooie kleuren van Mac in gedachten die ik graag zou willen. Jammer genoeg is hier in de buurt nergens een Mac verkooppunt en vind ik het online bestellen van make-up niet fijn omdat je de kleuren dan niet in het echt kan zien. Dus ik zal moeten wachten tot ik weer eens in een grotere stad ben!

En als laatste de middelste twee vakken. In het rechter vak bewaar ik mijn oogschaduw mono’s. Hiervan heb ik de meeste weg gedaan. Ik had een heleboel oogschaduw die ik vroeger altijd kocht maar nu nooit meer gebruik. Deze heb ik allemaal weg gedaan en ik heb alleen de mooiste kleuren waarvan ik er misschien nog wel een paar ga gebruiken bewaard. Ook heb ik hierin een paar oogpotloden liggen.
En dan als laatste een vakje waar niet echt een bepaalde categorie voor is. Hierin zitten wat producten die ik ook dagelijks gebruikt, zoals de concealer. Ook bewaar ik hier nieuwe producten die nog niet gebruikt zijn. Zo koop ik mijn mascara bijvoorbeeld wanneer er een actie is, de nieuwe mascara bewaar ik dan altijd in dit vakje tot mijn andere mascara op is. Ook heb ik altijd een extra eyeliner pen. Verder liggen hier wat foundations en een primer. Eigenlijk van alles wat.

En dan als laatste nog mijn make-up die ik dagelijkse gebruik. En daarbij ook mijn kwasten. Tussen mijn kwasten zitten ook mijn mascara en eyeliner pen, deze zie je alleen niet op de foto.

En dat is al mijn make-up! Ik vind het altijd erg fijn als alles weer opgeruimd en uitgezocht is!

2 gedachtes over “Make-up stash opruimen | Beauty

Geef een reactie

