I’m back | My life; What’s happening? #8

Een paar weken geleden schreef ik dat ik even een blog pauze had omdat ik aan mijn eindexamens begon. Gister had ik mijn laatste eindexamen en vanaf nu ga ik weer bloggen! Ik ga jullie vandaag in een artikeltje weer even bijpraten over wat er de afgelopen tijd allemaal is gebeurd, hoe mijn examens zijn gegaan en wat ik de komende tijd allemaal ga doen.

Allereerst typ ik dit artikel nu vanaf mijn gloednieuwe Macbook Pro! Mijn vorige laptop werd steeds slomer en het werd weer tijd voor een nieuwe. Ik wilde graag na mijn eindexamens een nieuwe laptop uitzoeken, tot die tijd zou ik gewoon mijn oude laptop nog gebruiken. Maar dat ging net even iets anders. Tijdens het leren besloot ik namelijk om een kop soep te nemen en je raad het vast al. Mijn soep ging over mijn laptop heen. Ik dacht altijd dat ik niet zo iemand was die soep of drinken over zijn laptop liet vallen, maar ook mij is het nu overkomen. Ik heb nog geprobeerd om hem te redden, maar na een uur fohnen en hem op z’n kop houden was het toch einde verhaal voor mijn laptop. Ik doe heel erg veel met mijn laptop en gelukkig kon ik via een hoop gedoe nog mijn bestanden overzetten, maar dat was ook het laatste wat ik ermee gedaan heb. Het was een beetje een onhandig moment net voor mijn examens, maar ik heb het overleefd.
Toen ik eindelijk klaar was met mijn examens miste ik mijn laptop gelijk heel erg. Dus het was nu echt tijd voor een nieuwe. Ik wilde al erg lang een Macbook en omdat ik genoeg gespaard had en nog geld van mijn verjaardag had, besloot ik er nu echt een te kopen. Ik heb de Macbook Pro Retina ’13 inch gekocht. Een flinke investering, maar ik denk dat het het zeker waard is! Het is allemaal nog wel even wennen omdat ik windows gewend ben, maar ik denk dat ik alles vrij snel door zal hebben.

Ik ben erg blij dat ik nu weer tijd heb om te bloggen. Tijdens mijn examens heb ik echt non-stop binnen gezeten en geleerd. Ik had vrij gevraagd van mijn werk en ik heb dan ook niks anders gedaan dan binnen zitten en leren. Vijf weken lang heb ik als een soort kluizenaar geleefd. Mijn eindexamens begonnen met Nederlands, ik was hier niet echt zenuwachtig voor en ik had er wel vertrouwen in. Jammer genoeg heb ik Nederlands echt helemaal verpest. Zoals jullie misschien wel weten was er dit jaar een nieuw examenprogramma voor Nederlands en was het examen niet zoals ik verwacht had. Ik heb de antwoorden nagekeken en ik kwam niet op een voldoende uit. Ik baal hier nog steeds heel erg van, zeker omdat Nederlands nooit echt een vak is geweest waar ik moeite mee had, maar misschien haal ik het door dit examen net niet. Ik hoop dat het allemaal nog mee valt en dat ik gewoon geslaagd ben. De rest van mijn examens gingen denk ik wel redelijk. Na Nederlands heb ik alleen wiskunde nog nagekeken en verder helemaal niks. Ik heb dit bewust niet gedaan omdat ik na Nederlands heel erg gedemotiveerd was. Ik hoop heel erg dat ik het alsnog gehaald heb, en desnoods een herexamen mag doen. Nu is het in ieder geval afwachten tot 11 juni.

Nu mijn examens voorbij zijn ga ik vooral niet meer aan school denken. Zeker de laatste week kon ik mijn concentratie steeds moeilijker vasthouden. Ik had super veel ideeën voor mijn blog en toch moest ik scheikunde leren. Ik heb alles wat in me op kwam opgeschreven zodat ik me straks voorlopig even niet verveel. In deze lange vakantie ga ik sowieso drie weken op vakantie naar Noorwegen. Hier heb ik super veel zin in! Ik ben al vaker in Noorwegen geweest en ook dit keer gaan we weer naar bijzondere plekken toe. Ook willen mijn zusje en ik graag drie dagen naar Londen. Ik ben nu bezig met het bekijken van hotels en ik moet nog vrij vragen op mijn werk. Als ik eenmaal vrij heb van mijn werk kan ik het reisje gaan boeken!

Het wordt hopelijk een leuke vakantie! Naast dat ik op vakantie ga, ga ik ook extra werken en verder hoop ik veel te kunnen bloggen en andere leuke dingen te gaan doen. Het is nog wel even spannend of ik ga slagen, maar voor nu geniet ik even van de twee weken tot de uitslag. Daarna zie ik wel verder!

Geef een reactie

