Geslaagd | Lifestyle

Ik had echt niet verwacht dat ik dit vandaag zou kunnen typen, maar: ik ben geslaagd! Het is echt zo raar om dit nu te kunnen zeggen, het duurde ook even voordat ik het echt geloofde. Maar het is toch echt zo, ik ben officieel geslaagd voor mijn vwo diploma.

Ik zal jullie een beetje vertellen hoe deze dag is gegaan, want jeetje wat een dag. Zoals jullie misschien wel wisten van mijn blog waren mijn examens voor mijn gevoel niet goed gegaan. Ik dacht echt dat ik een herexamen moest maken en ik had nooit verwacht dat ik in een keer geslaagd zou zijn. We zouden tussen 13.00 en 14.00 gebeld worden als je niet geslaagd was. Ik word nu steeds om 6.00 ’s ochtends wakker en ook vandaag was ik weer erg vroeg wakker. Ik besloot om mezelf maar zoveel mogelijk bezig te houden, want thuis af zitten wachten leek me geen goed plan. Daarom ben ik ’s ochtends gaan fitnessen en heb ik nog even een rondje gereden met de auto. Rond 12.00 was ik klaar met alles en zat ik nog een beetje op youtube. En toen het eenmaal 13.00 begon het wachten. Dit is echt het spannendste uur geweest dat ik tot nu toe heb meegemaakt. Ik heb het hele uur in dezelfde houding op de bank gezeten en toen het eenmaal 14.00 was kon ik niet geloven dat het zo was. Ik was nog steeds bang dat ik gebeld zou worden. Toen er eenmaal op de school site een berichtje kwam, kon ik opgelucht ademhalen. Mijn ouders hadden speciaal voor deze dag een vlag gekocht.
Om 16.00 konden we naar school om onze cijfers op te halen. In de lerarenkamer stonden bijna alle leraren en onze mentors deelden de cijferlijsten uit. Pas op dit moment besefte ik me dat ik echt geslaagd was. De cijfers die ik gehaald heb voor mijn eindexamens zijn echt een stuk hoger dan ik had verwacht. Ik heb zelfs voor aardrijkskunde en Engels een 8 gehaald. Verder ben ik met een 6 voor wiskunde B geslaagd, ik heb twee jaar lang wiskunde bijles gehad en aan het begin van dit jaar stond ik een 4,2. Ik ben daarom ook zo blij met dit cijfer!

Toen ik weer thuis kwam van school hadden mijn ouders helium ballonnen in mooie pastelkleuren opgeblazen. Het zag er zo leuk uit! Hierna kwamen mijn tante, neefjes en oma nog en hebben we gebarbecued. Nu ik dit schrijf besef ik me pas echt dat ik na zes moeilijke jaren echt klaar ben. Mijn vakantie kan in ieder geval niet meer stuk.

 

7 gedachtes over “Geslaagd | Lifestyle

Geef een reactie

