MacBook Pro Retina | Lifestyle

In het persoonlijke artikel van vorige week konden jullie al lezen dat ik een Macbook heb gekocht. Na lang twijfelen of ik toch niet weer voor het vertrouwde Windows zou gaan, hakte ik de knoop door en besloot toch voor een Macbook te gaan. Windows acht vind ik namelijk ook niet echt fijn werken met al die tegels. Benieuwd naar mijn Macbook? Klik dan snel verder.

Als eerste ging ik naar de Mediamarkt. Ik wilde eerst namelijk de ‘gewone’  Macbook kopen. Alleen hadden ze deze niet meer bij de Mediamarkt. Mijn vader kwam toen op het idee om naar de A-mac store te gaan. Ik was helemaal vergeten dat die er ook nog was. Uiteindelijk heb ik toch niet de Macbook Pro gekocht, maar de Macbook Pro Retina. Een flinke uitgave maar ik geef niet zo veel geld uit en ik spaar liever voor bijvoorbeeld dit soort dingen!

En dat is hem dan, mijn nieuwe Macbook. Ik heb hem nu een paar weken en ik ben er erg blij mee! Het is wel allemaal even wennen, omdat alles net even anders is dan Windows, maar ik ga er vanuit dat ik overal snel genoeg achter kom. Ik heb nu ook iMovie, en wauw wat ben ik daar blij mee! Ik had zo’n genoeg van Moviemaker, ik kon er bijna niks mee en ik was echt toe aan een beter programma om video’s mee te bewerken. Dus hopelijk kan ik binnenkort ook weer eens wat filmpjes online zetten.

Een Macbook vind ik sowieso erg mooi, maar daarvoor heb ik hem natuurlijk niet gekocht. Ik hoor van iedereen die een Macbook heeft dat ze er heel erg blij mee zijn. Bovendien wilde ik al erg lang een Macbook. Ook vind ik Windows acht helemaal niet fijn werken, met al die losse tegels en dingen. Nee, een Macbook lijkt me wat dat betreft fijner werken.
Het scherm is ook zo mooi, je ziet zo veel verschil. Toen ik voor de eerste keer foto’s op mijn Macbook opende zagen ze er zo mooi uit. Dat maakt het foto’s bewerken gelijk zo veel leuker! Dit is af en toe nog wel lastig omdat je bij Windows vooral vanuit mappen en bestanden werkt en hier alles in iPhoto word geopend. Maar zoals ik net al zei, is dat gewoon een kwestie van even wennen en alles uitzoeken. Het scherm is in ieder geval heel erg mooi. Jammer genoeg zit er door een heel stom ongelukje een kleine kras rechts onderin mijn scherm. Ik baal hier echt heel erg van, maar ik kan er niks meer aan doen. Ik had een schaar in mijn handen hij viel, blijkbaar ging hij langs mijn scherm en nu zit er dus een klein krasje. Maar goed, daar moet ik maar mee leren leven.

Ik ben in ieder geval erg blij met mijn Macbook. Ik heb heel veel zin om nog veel meer dingen te ontdekken en uit te zoeken hoe alles moet!

4 gedachtes over “MacBook Pro Retina | Lifestyle

Geef een reactie

