Side fishtailbraid | Haar

Ik hou van vissengraatvlechten. Ik kan er geen genoeg van krijgen en zeker de dutch fishtailbraid vind ik heel erg mooi. Pas was ik weer een beetje aan het experimenteren en ik kwam eigenlijk op het simpele idee om nu eens mijn vissengraatvlecht aan de zijkant van mijn hoofd te doen. Ik vond de vlecht eigenlijk mooier dan ik had verwacht en daarom vandaag een korte post met wat foto’s van de vlecht. Ik heb hier trouwens ook een filmpje van gemaakt, deze moet ik nog bewerken maar hij komt binnenkort online.

Bij een dutch fishtailbraid vind ik het altijd erg mooi als je een hele brede vlecht hebt. In het filmpje dat binnenkort online komt laat ik jullie zien hoe ik dit gedaan heb. Het is namelijk totaal niet moeilijk en ook als je weinig of dun haar hebt, kan je op deze manier een dikke vlecht maken. Zo’n vlecht voelt trouwens wel best zwaar aan je hoofd viel me op! Al je haar zit natuurlijk aan een kant van je hoofd.

Ik vind het zelf altijd erg mooi als je echt een hele fijne vissengraatvlecht hebt. Hiermee bedoel ik een vissengraatvlecht waarbij je hele kleine plukjes pakt. Bij de vlecht hierboven heb ik vrij grote plukken gepakt, anders ben je altijd zo lang bezig! Ook is het wat makkelijker om de plukken los te trekken als de vlecht wat losser is.

Dit is dezelfde vlecht op een andere dag. Hier had ik iets kleinere plukjes gepakt. Het is echt een makkelijke vlecht als je weet hoe je de dutch fishtailbraid moet doen. Alsnog wilde ik weer eens een keer een filmpje maken, daarom plaats ik binnenkort een filmpje over deze vlecht online!

6 gedachtes over “Side fishtailbraid | Haar

    • Je zou het kunnen proberen, maar ik denk dat het niet zo goed lukt. Bij een gewone vissengraatvlecht is het al lastig, maar om hem extra breed te maken trek je aan de plukjes, bij laagjes krijg je denk ik veel losse plukjes die eruit steken. Maar je kan het natuurlijk altijd proberen! :)

Geef een reactie

