Notitieboekjes | Lifestyle

Naast mijn obsessie voor vetplantjes is er nog iets anders waar ik helemaal verslaafd aan ben. Ik ben namelijk verslaafd aan notitieboekjes. Ik probeer niet aan mijn verslaving toe te geven, maar zodra ik leuke notitieboekjes zie kan ik het niet weerstaan om ze te kopen. Ik heb hierdoor inmiddels een flinke verzameling notitieboekjes en vandaag wil ik jullie mijn leukste notitieboekjes laten zien.

Het is trouwens niet zo dat ik notitieboekjes blijf kopen en ze niet gebruik. Al sinds ik jong ben schrijf ik alles op briefjes en maak ik lijstjes. Op een gegeven moment ben ik van de losse blaadjes overgegaan op notitieboekjes. De meeste notitieboekjes zijn van de Hema, ik vind dat ze daar altijd hele leuke notitieboekjes hebben.

Allereerst zal ik maar beginnen met de notitieboekjes die niet van de Hema zijn. Dit zijn namelijk mijn Moleskine boekjes. Mijn mede notitieboekjes verzamelaars zullen dit vast wel herkennen. Volgens heel veel mensen is dit namelijk ‘het’  merk onder de notitieboekjes. Ik wilde ook heel graag een Moleskine notitieboekje en voor kerst kreeg ik er een paar van mijn vader. Ik heb een grote gekregen, deze heeft een soepele paarse kaft en de bladzijdes zijn zonder lijntjes. Daarnaast kreeg ik drie kleinere notitieboekjes in pastel kleuren. Super leuk! Het kleine roze boekje gebruik ik om mijn gewerkte uren in op te schrijven zodat ik mijn loon kan bijhouden en de andere zijn nog leeg. Ook het grote boekje is nog bijna helemaal leeg. Ik heb daar alleen een soort tekening in gemaakt. Ik weet namelijk nog niet zeker wat ik precies in dit notitieboekje wil doen, ik zat eerst te denken aan tekeningen en dat soort dingen. Maar voor notities lijkt het me ook erg handig omdat ik het dan vaak kan gebruiken. Nog even nadenken dus!

Dit zijn een paar van mijn oudere notitieboekjes. De foto is niet helemaal scherp, maar dit zag ik pas achteraf. Links komt van de Ikea en de andere twee zijn van de Hema. Deze zijn inmiddels denk ik niet meer te koop. Deze boekjes heb ik gebruikt voor notities.

Dit notitieboekje is ook van de Hema. Dit boekje gebruik ik als een soort ‘dagboek’. Het is niet zo dat ik iedere dag hierin schrijf, maar soms moet ik even mijn gedachte van me afschrijven en dan doe ik dat in dit boekje!

Het linker notitieboekje komt van de Hema en de rechter is van de Action. Het mintkleurige boekje is het notitieboekje wat ik op dit moment gebruik. Hierin schrijf ik van alles op. Van to-do lijstjes tot ideetjes. Het rechter boekje heb ik gebruikt voor notities voor mijn site maar deze gebruik ik nu niet meer. En hier zie je ook nog een foto van hoe zo’n boekje er bij mij uit ziet. Dit is een gedeelte uit maart wat vooral uit to-do lijstjes bestaat. Nu schrijf ik er vooral andere dingen in die ik nog moet regelen en niet mag vergeten.

Deze drie notitieboekjes behoren denk ik tot mijn favorieten. Deze heb ik van mijn zusje gekregen voor mijn verjaardag. Ze zijn allemaal nog leeg. Ook deze zijn weer van de Hema. Mijn zusje houdt net als ik erg van notitieboekjes. Ik vind de kleuren van deze boekjes super leuk en ook zijn de bovenste twee lekker groot.

Dit is mijn blog boekje. Hierin schrijf ik ideeën op en houd ik bij wanneer ik wat online zet. Het handige aan dit boekje is dat je de blaadjes eruit kan scheuren.

Deze zijn verrassend genoeg weer van de Hema. Links onder is een mint kleurig notitieboek dat lekker dik is. Rechts boven is mijn travel diary voor aankomende zomer. Ik hou ieder jaar een reis dagboekje bij en dit jaar kocht ik daarvoor dit leuke boekje. Rechts onder zijn kleine kartonnen boekjes. Hiervan wil ik de kaft leuk maken.

Het is misschien een beetje overdreven om zoveel notitieboekjes te hebben, maar ik vind ze gewoon allemaal zo leuk. Ik hoop dat ik ze in de toekomst allemaal vol kan schrijven met allerlei dingen. Voorlopig maak ik eerst het notitieboekje waar ik nu in bezig ben vol. In de tussen tijd kan ik bedenken wat ik bijvoorbeeld in mijn Moleskine boekje wil doen!

4 gedachtes over “Notitieboekjes | Lifestyle

  1. Ik ben denk ik één van de weinige bloggers die geen notitieboekjes verslaving heeft, hihi! Mijn ‘lijstjes’ maak ik op mijn computer in OneNote :-)!

Geef een reactie

