DIY planten potjes | DIY

Vandaag heb ik weer een keer een DIY voor jullie! Een hele makkelijke, maar wel een leuke. Ik ga jullie vandaag laten zien hoe je simpele stenen potjes om kan toveren tot potjes met een mooi kleurtje en patroontje. Klik snel verder om het eindresultaat te zien.

Wat heb je nodig:
– Stenen potjes
– Spuitverf
– Tape

Ik kocht deze plantjes bij de Agrimarkt. Ze zijn nog erg klein en ook de potjes waar ze in zitten zijn nog klein. Ik wilde al langer dit soort potjes maar ik kon ze nergens vinden. Deze potjes zijn van steen en zijn daardoor perfect om met spuitverf te bespuiten. Ik hou meer van zilver dan van goud, maar aangezien ik zelf al een witte bus spuitverf  had en mijn zusje een gouden besloot ik om ze toch maar goud met wit te spuiten.

Als eerste heb ik drie lagen witte spuitverf aangebracht. De verf droogt vrij snel. Na 10 minuten is het al droog en na 10 uur is het helemaal uitgehard. Ik heb een dag gewacht tot het helemaal droog was voordat ik verder ging met de gouden verf. Deze spuitbussen zijn trouwens te koop bij de Action.

Vervolgens was het tijd om de delen die ik wit wilde houden af te plakken met tape. Hiervoor heb ik van dat karton achtige tape gebruikt. Ik wilde steeds maar een klein deel van het potje goud hebben. De andere delen heb ik helemaal afgeplakt met tape. Hierna zocht ik naar een klein takje uit de tuin om het potje op te zetten. Vervolgens heb ik het hele potje goud gespoten.

Bij de andere twee potjes wilde ik een ander patroontje. Het is wel belangrijk dat je het tape goed strak op het potje plakt. Zet de potjes daarna neer om te drogen. Na een tijdje kan je het tape er voorzichtig afhalen. Bij mij waren de lijnen niet helemaal strak. Ik had het tape net wat strakker op het potje moeten plakken. Toch is het eindresultaat best leuk!

Dit zijn de potjes met de plantjes erin. De middelste is het beste gelukt. De andere twee gingen wat lastiger omdat het tape daar wat moeilijker aan te brengen is. Als het echt helemaal mislukt is kan je ze eventueel weer opnieuw wit spuiten en vervolgens weer opnieuw de gouden verf aan brengen, maar dat vond ik niet nodig.

Ik heb deze plantjes inmiddels op mijn nachtkastje gezet. De potjes staan erg leuk bij elkaar!

2 gedachtes over “DIY planten potjes | DIY

Geef een reactie

