DIY Travel Journal | DIY

Al sinds ik klein ben hou ik reisdagboeken bij. Vroeger deed ik dat in een schriftje. Ik schreef iedere dag op wat we gedaan hadden en ook plakte ik er van alles in. Ik doe dit nu nog steeds en ook nu vind ik het nog steeds erg leuk om alles op te schrijven wat ik doe en om er van alles in te plakken. Vandaag laat ik jullie zien hoe mijn travel journal van dit jaar eruit ziet.

Ik had heel erg veel leuke ideetjes voor mijn travel journal dit jaar. Eerst wilde ik gewoon een simpel notitieboekje kopen met een kartonnen kaft. Vervolgens wilde ik hem kaften met een landkaart, maar toen zag ik dit leuke boekje bij de Hema (hoe kan het ook anders). De binnenkant bestaat uit lijntjes papier en een ringband. Zeker een boekje met een ringband is perfect om dingen in te plakken.

Zoals ik net al zei schrijf ik al jaren lang reisdagboeken. Al sinds 2004! Het is echt grappig om te zien hoe ik vroeger dingen beschreef, en al die spel fouten! Ook kan je terug lezen wat je in die vakantie allemaal hebt gedaan en leuke herinneringen terug zien, die je ondertussen misschien alweer was vergeten. Daarom probeer ik ook altijd zoveel mogelijk te verzamelen.

Wat kan je in een travel journal plakken:
Tickets, denk aan treinkaartjes, vliegtuigtickets etc.
Bonnetjes, van bijvoorbeeld souvenirs of misschien zelfs van de boodschappen.
Verpakkingen, denk bijvoorbeeld aan zakjes waar iets in zat.
Ansichtkaarten, kaarten verstuur je misschien nog naar je opa & oma, maar ze zijn ook perfect voor in je travel journal.
Kaarten of plattegronden, heb je iets bezocht en is hiervan een kaart of plattegrond plak die er dan ook in!
Foldertjes, van veel bezienswaardigheden zijn foldertjes te vinden. Vaak op de plek zelf maar ook bij bijvoorbeeld speciale toeristenpunten.
– Je zou er zelfs gedroogde bloemen en plantjes in kunnen doen. In veel warme landen bijvoorbeeld hebben ze altijd hele mooie bloemen die echt bij die plek horen.
Foto’s, natuurlijk mogen foto’s niet ontbreken. Een polaroid camera bijvoorbeeld is hier echt perfect voor. Je kan direct de foto er in plakken!

Natuurlijk is het het leukste om bezig te zijn met je travel journal als je op reis bent. Neem daarom pennen en potloden mee, maar ook een schaar, lijm en plakband. In plaats van plakband kan je natuurlijk ook washi tape gebruiken. Ondanks dat je je travel journal vooral op reis vult, kan je thuis ook al wat doen.

Ik heb bijvoorbeeld een landkaart erin geplakt. Ik heb drie verschillende kaarten uitgeprint en de mooiste uitgeknipt. Je kan verschillende kaarten kiezen, wegenkaarten of reliëf kaarten. Bij winkels als de ANWB hebben ze dit soort kaarten. Wil je liever geen geld uitgeven dan kan je het natuurlijk ook uitprinten zoals ik heb gedaan.

In Noorwegen zitten wij altijd op verschillende plekken. We verblijven dus niet drie weken lang op een plek. Daarom vind ik het altijd handig om precies op te schrijven waar we heen gaan en op de kaart geef ik aan waar dit ongeveer ligt. Zo weet ik waar we allemaal heen gaan en zo kan ik het later nog eens terug zien.

Wat ik ook alvast heb gedaan is het volgende. Ik heb een soort vakje gemaakt voor een polaroid foto. Dit is de eerste bladzijde van mijn reisdagboekje. Ik heb precies opgemeten hoe groot het vakje moest zijn. Vervolgens heb ik een polaroidfoto gepakt en gekeken hoe groot de driehoekjes moesten zijn. Ik heb uit een landkaartje rechthoekjes geknipt en deze omgevouwen. Heel simpel maar dit is een leuke manier om foto’s in je reisdagboekje te plakken. Dit kan je natuurlijk ook doen met grotere foto’s!

Op deze manier vul ik mijn reisdagboekje! Ik vind het altijd erg leuk om mee bezig te zijn!

 

 

 

5 gedachtes over “DIY Travel Journal | DIY

  1. Dit artikel had ik echt nodig! Binnenkort ga ik naar Barcelona en wil ik ook heel graag een reisdagboekje bijhouden. Ik ga zeker jouw tips en ideeën gebruiken! :)

  2. Pingback: 10 Manieren om notitieboekjes te vullen | Lifestyle | Jasmijn Beauty

Geef een reactie

