London | Fotografie

Vorige week zat ik rond dit tijdstip in Londen samen met mijn zusje. We zijn er in totaal drie dagen geweest en het was heel erg leuk! Net voor ik naar Londen ging, kocht ik een nieuwe lens: de 50 mm f1/8. Ik wilde al lang een nieuwe lens en dit was het perfecte moment om hem uit te testen. Ik heb niet heel veel foto’s gemaakt, maar toch genoeg om jullie een kijkje te geven in de drie dagen dat ik in Londen was!

Allereerst was het echt prachtig weer! We kwamen aan op zondag en op die dag was het echt warm zonnig weer. We zijn op die dag naar Oxford street gegaan. Ook zijn we aan het eind van de middag nog naar Hyde Park geweest. Ons hotel lag tegenover Hyde Park en heel dichtbij de bushalte en het metro station. Dit was echt ideaal. Na een hele dag winkelen was het fijn om even rustig in Hyde Park te zitten. In Oxford street hadden we een doos met koekjes gekocht en deze hebben we in het park op gegeten. De bovenstaande foto’s zijn allemaal met mijn nieuwe 50 mm lens gemaakt. Ik ben nu al heel erg blij met deze lens, de scherpte verschillen vind ik zo mooi!

Op de tweede dag stonden we vroeg op. Op de eerste dag hadden we de helft van Oxford Street gedaan en op de tweede dag deden we de andere helft. Op dag twee zijn we onder andere naar de Lush winkel geweest. Dit was echt heel erg leuk! De winkel is zo groot en mooi opgezet, en iedereen is er zo aardig. Foto’s maken was hier echt heel leuk. En natuurlijk heb ik ook wat gekocht, ik heb een shoplog opgenomen waarin ik jullie laat zien wat ik allemaal gekocht heb.
Een tip als je naar Londen gaat: sta vroeg op! ’s Ochtends was het nog heel rustig in Oxford street en in alle winkels. ’s Middags is het overal heel erg druk en dan is het echt niet fijn om rustig rond te kijken in bijvoorbeeld Lush. 

Op de laatste dag stonden we weer vroeg op. Ook op deze dag was het weer prachtig weer. We twijfelden eerst een beetje wat we moesten doen. Camden town leek ons leuk en Covent Garden ook. Uiteindelijk besloten we om naar Covent Garden te gaan. Dit is echt een aanrader! Ik vond het jammer dat we niet meer tijd hadden om wat langer in Covent Garden te blijven. Covent Garden is een wijk in Londen. Het was heel erg druk, maar het was weer heel anders dan Oxford street. Covent Garden bestaat wat meer uit kleinere straatjes, heel veel restaurantjes en theaters. Er hangt een hele gezellige sfeer en hier heb je ook wat meer onbekendere winkeltjes.

Ik hoop zeker nog een keer terug te gaan naar Londen, ik wil heel graag nog een keer naar Covent Garden en Camden Town lijkt me ook nog steeds heel erg leuk om een keer te bezoeken!

 

2 gedachtes over “London | Fotografie

Geef een reactie

