Succulents / vetplantjes kweken #2 | DIY

Vandaag weer een update over mijn vetplantjes die ik aan het kweken ben. We zijn weer een paar weken verder en ik heb onlangs weer foto’s gemaakt. De plantjes zijn flink gegroeid. Ik ga jullie vandaag laten zien hoe ze er nu uitzien en wat ik ondertussen gedaan heb.

Week 1:

Na ongeveer 1,5 maand:

Zoals je ziet hebben flink wat blaadjes al lange worteltjes gekregen. Ook hebben sommige plantjes al kleine blaadjes. De blaadjes beginnen nog niet te verschrompelen, maar dit zal waarschijnlijk niet lang meer duren. Wat ik ook heb gedaan, is dat ik de stronkjes die ik nog over had erbij heb gelegd. Dit is dus de steel met nog wat blaadjes eraan. Ook hieruit komen langzaam hele kleine worteltjes.

Er is echt duidelijk te zien dat de plantjes flink groeien. Uit sommige blaadjes komen alleen worteltjes uit andere blaadje en sommige hebben al worteltjes en blaadjes. Allemaal groeien ze ook verschillend. Op dit moment heb ik nog niet gemerkt dat de blaadjes waar ze aan zitten verschrompelen. Dit is op een gegeven moment wel de bedoeling. Als het grote blad verschrompelt is al het vocht eruit en vallen de plantjes eraf.

Omdat de plantjes nu snel groeien en ook al worteltjes krijgen heb ik speciale cactus grond gekocht. In deze grond zitten voedingsstoffen voor de plantjes. Ook heb ik sommige plantjes in kleinere potjes gedaan. De worteltjes heb ik onder de grond gestopt en het plantje zelf boven de grond. Ik weet niet of dit de juiste manier is, maar dat zie ik over een paar weken wel.

Een paar van de plantjes heb ik hierin gedaan, kleine jampotjes van de Xenos. Ik vond de potjes wel schattig en handig om te gebruiken voor de kleine plantjes.

Op dit moment groeien de plantjes niet meer zo snel, wel merk ik dat de bladeren steeds verder verschrompelen. Ik ben heel benieuwd hoe de plantjes eruit zien als ik terug ben van vakantie.

Geef een reactie

