Officieel student | My life; What’s happening? #9

Hallo allemaal, ik ben weer terug van vakantie! En omdat het alweer een tijdje geleden is besloot ik om weer eens een persoonlijk artikeltje te schrijven. De vakantie en het hele laatste jaar van mijn middelbare schooltijd zijn echt voorbij gevlogen. Aan het eind van ieder jaar zegt iedereen dit altijd, maar voor mijn gevoel ging het examenjaar echt ontzettend snel voorbij. Je bent het hele jaar zo druk bezig en je hebt constant te weinig tijd en dan opeens is er het moment dat je vakantie hebt en echt helemaal klaar bent met de middelbare school. Ik moet zeggen dat ik het echt helemaal gehad had met de middelbare school en ik ben nog steeds erg blij dat ik in een keer geslaagd ben. In de vakantie heb ik ’s avonds nog weken gehad dat ik het gevoel had dat ik nog huiswerk moest maken, ik moest een soort van afkicken van school.

Intussen is dat afkicken wel gelukt. Ik ben naar Londen geweest en daarna ben ik drie weken naar Noorwegen geweest, hier kreeg ik pas echt een vakantiegevoel. Nu ik terug ben begin ik alweer bijna aan mijn nieuwe studie. Ik ben nu namelijk officieel een student! Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog niet echt uitkeek naar mijn nieuwe studie. Als je mijn blog volgt weet je misschien wel dat ik volgend jaar verpleegkunde ga doen, maar dat ik eigenlijk het liefste geneeskunde wil studeren.
Intussen heb ik al kennis gemaakt met mijn nieuwe studiegenoten en heb ik nu toch wel zin om te beginnen aan iets nieuws. Mijn plan is op dit moment nog steeds om me in te schrijven voor geneeskunde, maar dat betekent niet dat ik dit jaar niet mijn best ga doen. Ik ga in ieder geval wel een studie doen waarvan de vakken me interessant lijken. Ik denk dat dit ook een groot verschil zal zijn met de middelbare school, je volgt vakken waarbij je interesses liggen en niet wat je ‘moet’ leren om uiteindelijk maar je diploma te kunnen halen.

Op dit moment bereid ik me dus vooral voor op mijn nieuwe opleiding. Ik moet eerlijk toegeven dat ik best wel weer zin heb om nieuwe dingen te leren. Na zo’n lange vakantie heb ik best wel weer zin om gewoon bezig te zijn. Ik hoop wel dat ik dit jaar iets rustiger word dan de afgelopen paar jaar op de middelbare school. Ik hoop ook dat ik iets meer tijd zal hebben voor mijn blog, ik vond zelf dat ik voor de vakantie best goed bezig was met twee keer per week een artikel en dat wil ik volgend jaar heel graag volhouden. Ik weet nu natuurlijk nog niet hoe druk ik het zal krijgen en of ik daadwerkelijk meer tijd zal hebben, dat is nog afwachten.
Inmiddels ben ik al een paar keer naar mijn nieuwe opleiding geweest. Het is allemaal vooral erg wennen. Alles gaat op een andere manier en het is mij nog niet allemaal duidelijk wat je precies moet doen voor bepaalde vakken, maar ik denk dat dit vanzelf allemaal duidelijk word.

Mijn vakantie in Noorwegen was trouwens weer heel erg leuk, binnenkort komt er een artikel (of misschien meerdere) online met foto’s. Ik heb namelijk 2.091 foto’s gemaakt omdat ik weer heel veel bijzonders heb gezien. Dit was mijn 6e keer in Noorwegen, maar iedere keer zie je toch weer een heleboel mooie nieuwe dingen. Ik denk er ook aan om mezelf misschien Noors aan te leren. Ik weet nog niet zeker of ik dit echt ga doen, maar het idee is er wel. Het enige wat me een beetje tegenhoud is dat ik niet echt een talenknobbel heb. Het was dat ik in mijn profiel een vreemde taal moest kiezen, maar anders had ik Duits net als Frans direct laten vallen.

Zoals je ziet ben ik dus met van alles en nog wat bezig op het moment. Ook voor mijn blog heb ik flink wat ideetjes. Ik ben op dit moment bezig met het bewerken van mijn roomtour en verder heb ik genoeg leuke ideeën voor artikelen. Ik hoop echt dat ik de komende tijd met een bepaalde regelmaat zal kunnen bloggen. Ik vind bloggen zo leuk om te doen en zeker als ik reacties van jullie krijg op mijn artikelen. Ik ga ook proberen om binnenkort weer wat meer artikelen rondom make-up en haar online te zetten. De afgelopen weken bestonden vooral uit lifestyle artikelen, maar ik ga proberen om weer wat meer beauty artikelen te plaatsen.

Een gedachte over “Officieel student | My life; What’s happening? #9

Geef een reactie

