Lush Retread | Review

In mijn Londen shoplog kon je al zien dat ik vrij veel heb gekocht bij de Lush in Oxford street. Een deel van de winkel die ik heel leuk vond was het haar gedeelte. Een van de producten die ik kocht was Retread. Dit is een conditioner dat een beetje met een haarmasker te vergelijken is. Ik was erg benieuwd naar dit product en ik heb hem nu ongeveer tot de helft op gemaakt, dus ik vond het wel eens tijd voor een review. Klik verder om te lezen wat ik van deze conditioner vind!

Hoe beschrijft Lush deze conditioner: ” A heavier weight conditioner that is there for you in times of trouble. Put plentiful coating on the hair and let it go about its work. ”
Dit klonk mij wel goed in de oren. Lush is een merk dat alleen maar natuurlijke producten gebruikt en in deze conditioner zitten daarom bijvoorbeeld ook geen siliconen.
Deze conditioner breng je aan op nat en schoon haar. Voordat ik deze conditioner aanbracht in mijn haar, heb ik eerst shampoo gebruikt. Ik gebruik eigenlijk altijd een anti-roos shampoo van Guhl, ook nu gebruikte ik deze shampoo. Vervolgens was het tijd voor de conditioner.

De conditioner heeft een hele andere structuur dan de conditioners die ik gewend ben. Ik gebruik normaal vaak een conditioner van bijvoorbeeld Andrelon of Elvive. Deze conditioner bevat geen siliconen en daardoor voelt hij wateriger aan. Het aanbrengen gaat net iets lastiger omdat het wat lastiger door je haar te verdelen is. Op de verpakking staat dat je veel conditioner in je haar moet doen, maar toch doe ik er niet te veel in omdat de conditioner vergeleken met andere toch iets duurder is. Nadat ik het een tijdje had laten intrekken spoelde ik het uit.

Wat ik heb gemerkt is dat mijn haar door deze conditioner meer gaat krullen. Daarnaast ruik je de geur van de conditioner ook goed. Het is best een aparte geur die ik niet zo goed kan beschrijven, maar het is zeker geen onaangename geur, heel fris. Ik vind het ook altijd erg fijn als mijn haar naar shampoo blijft ruiken. Ook is op de foto goed te zien dat deze conditioner mijn haar glans geeft.
Wat ik wel een nadeel vindt, is dat mijn haar naar mijn idee wat sneller vet wordt door deze conditioner. Ik merk dat mijn haar op de tweede dag bij de haarwortels al iets vetter word.
Ondanks dit kleine nadeel vind ik dit toch een fijne conditioner!

2 gedachtes over “Lush Retread | Review

Geef een reactie

