Marmeren notitieboekje | DIY

Vandaag heb ik weer eens een DIY voor jullie! Dit keer ga ik jullie laten zien hoe je snel en makkelijk marmeren notitieboekjes kan maken. Het is echt een hele simpele en snelle DIY, maar het eindresultaat is erg leuk! Klik verder om te zien hoe ik dit gedaan heb!

Wat heb je nodig:
– Notitieboekjes van karton (Hema)
– Design folie met een marmer print (Karwei)
– Schaar

Al een tijdje had ik deze kartonnen notitieboekjes liggen. Ik kocht deze een tijdje geleden bij de Hema met het doel om er iets op te plakken. Ik wist niet gelijk wat ik ermee wilde doen, dus hebben ze een tijdje in mijn kast gelegen. Tot ik opeens op het idee kwam om ze te beplakken met zelfklevend folie met een marmeren print! In 2014 was de galaxy print de trend, in 2015 is dat marmer. Ik moet toegeven dat ik in het begin nog niet zo’n fan was van de marmer trend, maar nu vind ik het erg leuk!
Bij Karwei kocht ik voor 6,95 een rol met zelfklevend folie en toen kon ik aan de slag!

Als eerste heb ik een notitieboekje volledig met het folie beplakt. Je kan het een beetje zien als het kaften van je boeken. Op dit folie zit aan de achterkant een handig vel met ruitjes, zo kan je mooi recht knippen. Knip een stuk folie uit dat iets groter is dan het boekje zelf. Vervolgens knip je bij de rug van het boekje twee kleine knipjes in het folie. Zo kan je de randjes goed omvouwen. Mijn tip is om eerst de ene helft van de kaft op het folie te plakken en vervolgens de andere kant. Zo voorkom je dat je het boekje scheef op het folie legt en zo komen er geen bubbels lucht onder.
Hierna heb ik de hoekjes omgevouwen. De hoekjes van het boekje lopen rond, maar als je een klein driehoekje uit de hoek van het folie knipt, dan kan je het er mooi omheen vouwen.

Omdat ik alleen een marmeren printje een beetje saai vond, besloot ik om er nog wat extra’s aan toe te voegen. Ik had ook nog een label maker liggen. Ook deze komt van de Hema. Op een zwart stukje label heb ik de tekst: my favourite notebook gedrukt. Dit heb ik vervolgens op het notitieboekje geplakt.

En dit is het resultaat van het eerste boekje! Ik wilde niet alledrie de boekjes hetzelfde doen, dus ik laat jullie ook nog zien wat ik met de andere twee heb gedaan.

Het tweede notitieboekje heb ik maar voor de helft met het folie beplakt. Ik vind de kleur van het karton er goed bij passen. Omdat ik dit toch ook nog een beetje saai vond heb ik op het karton ‘notes’ geschreven.

En als laatste het derde boekje. Bij dit boekje heb ik letters uit het folie geknipt. De letters vormen samen het woord notes. Let er wel op dat je de letters in spiegelbeeld uit moet knippen. Ook de letters kan je weer makkelijk op het blokjes vel op het marmer folie tekenen.

En dit is het eindresultaat. Drie leuke notitieboekjes die heel makkelijk te maken zijn! In het begin blijven de boekjes een klein beetje open staan doordat het folie er strak omheen zit, dit kan je voorkomen door er wat zwaars op te zetten. Waar ik deze notitieboekjes mee ga vullen weet ik nog niet. Voorlopig liggen ze denk ik nog een tijdje ter decoratie op mijn bureau.

 

Wat vinden jullie van de marmer trend?

Een gedachte over “Marmeren notitieboekje | DIY

Geef een reactie

